Havsbad

I dag har vi varit till Falkenberg och badat i havet!
På vägen dit hörde jag frågan "Hur långt är det kvar?" ungefär 788 gånger (och då undrar jag allvarligt om jag överdriver!).
Stekhett, men precis när vi kom fram så kom det en massa moln. Va'?!
Men det gick rätt bra i alla fall. Värmen fanns trots att solen var bakom molnen. Men ibland kom solen fram och då jädrar höll man på att krevera i hettan. Så det kanske var ok att det var lite molnigt. Barnen badade flera timmar. Och jag doppade mig! Man liksom måste ju när man är där....
Fasterjenny åkte till jobbet i morse men hon kom hem på förmiddagen och hängde med oss. Kanonkul och supertrevligt förstås!
På hemvägen åkte vi in i Varberg och käkade kinamat. Gissa om man blev mätt...?

Nu börjar Kim och Jenny att spika upp tavlor! (Typ miss-i-nassa?). Jenny fick ju tavlorna som barnen satt och målade häromdagen. Dom kommer nog att pryda någon vägg någonstans.

Det blev en kvällsprommis i staden. Enormt mycket folk ute så jag var livrädd att tappa bort något barn. Vi käkade glass och kollade när Paddanbåtarna går i morgon. Efter frukost i morgon blir det nog en Paddan-tur. Vi har förklarat för barnen att det är INTE i likhet med den båttur vi gjorde på Gran Canaria (om någon minns min bloggning om den härliga kräk-turen....). Vädret ska väl bli sämre i morgon, men det behöver ju inte betyda att det blir skitväder. Kanske hinner man med en liten shoppningtur oxå. Det är ju tokrea i hela stan, så nåt kul borde man väl hitta tycker jag.

I morgon drar ju Kimpa och Jenny på konsert med Bruce Springsteen. Dom har sketabra platser och det låter riktigt skoj. Men själv är jag ju ingen Bruce-fantast så det roligaste jag skulle ha vore väl om det satt någon kändis bredvid (chansen är stor!!!).

Nä, nu ska jag sluta pilla på datorn och dricka lite mera rosé!

Kram och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback