Partille cup-guld och Sixten!

Ja, dra på trissor! Vi var i Lisebergshallen och kollade på finalen idag. Ett Göteborgslag (Kärra) och Djurgården (Petters lag). Otrolig adrenalinkick! Och Petters lag vann!!! Det var så man fick tårar i ögonen. Så jäkla häftigt! En av de största handbollsturneringarna som finns, åsså går kusin Petter och vinner guld!!! Jäklar i lådan va häftigt!!!

Sen bidde det faktiskt en Lisebergsrunda till. En karusell vi missat tidigare var "Kållerado". Kan rekommenderas! Vattenskvätt från alla håll, men jag klarade mig bra. Mest blöt blev nog Kim :) Nellie fick inte åka den så hon och fasterjenny åkte "Cykelturen" istället. (Jenny måste trampa för att man ska komma upp i karusellen.)

Just nu är faktiskt barnen ute och går med Sixten. Har jag skrivit om Sixten förut? Minns inte, men det är en schäfer som är huuuuur trevlig som helst. Väldigt lydig, och älskar barnen. Funderar allvarligt på att ta med Sixten hem till Hammarstrand ;) Egentligen hade barnen borstat tänderna och skulle gå och lägga sig, men vem kan neka dom till att gå ut med Sixten och hans husse när dom blir tillfrågade?! Inte jag!

Efter Liseberg gick vi på restaurang. Pasqual, precis vid Scandinavium. Kan verkligen rekommenderas för den som vill äta på ett mysigt ställe med bra service. Nellie och Tuva var i sitt esse (typ, övertrötta!) och Nellie sa "Piss-Kossa" och "Fis-Lisa" till den otroligt trevliga servetrisen, men hon var lika glad för det. Och innan kvällen var slut så fick hon heta "Pussgurka!".... Hon sa att hon aldrig skulle glömma tjejerna. Jag tror att det var positivt...

Oj, nu verkar det som att Sixten och hans matte och husse kommer och dricker kaffe och avec med oss. Så trevligt! Alltså bör jag sluta blogga och vara lite social istället...

Ååååå vad det är härligt att vara hos fasterjenny i Göteborg!!!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Jannike

Hej!!



Hälsa gärna Kramfors-borna (för visst var det dom som var matte och husse till Sixten???), Peter och Kerstin, från mig och Katarina Röstlund!!



Ha det!

Postat av: Katarina.S

Haha, Piss-Kossa och Fis-Lisa, måste vara charmiga barn ni har ;-)

Det tyckte nog servitrisen också trots allt.

Har barnen sin spontanitet efter mamma??



Kram Katarina

2008-07-06 @ 22:41:10
Postat av: Åsa

Jannike - Vi pratade allt lite om både dig och Katarina ;) Tror inte att vi hinner träffa dom nåt mera innan vi åker hem, men om vi gör det så ska jag hälsa!! Kram!



Katarina - Ja, vad ska jag säga.... Det hör inte till vanligheterna att jag kallar folk för såna saker. Piss-kossa hade jag inte ens i mitt ordförråd förrän i går. Men som sagt, det var ju inget illa menat med Nellies komversation med servetrisen och jag tror att hon tyckte det var bara skoj! Spontaniteten däremot kanske kommer från deras mor?! :)

Kram!

2008-07-07 @ 14:36:18
Postat av: Jannike

oj oj.... ska man vara orolig eller....???



Kram!

2008-07-07 @ 18:40:37
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Åsa

Bara snälla ord förstås! Vad annat finns det?!

Kram!

2008-07-08 @ 20:12:59
Postat av: Jannike

Nja... förhoppningsvis inte så mycket;-)



Kram!

2008-07-08 @ 23:46:20
URL: http://pyret07.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback