Tidig kväll...

Ja igår gjorde jag kväll tidigt! Somnade helt sonika framför "Bygglov" (och nej, Matte är inte så snygg som alla säger!). Klockan måste ha varit ungefär halv nio. Snark! Därmed sov jag även framför "House".
Kim hade gått till industriområdet för att hämta Volvon som varit på lite reparation. Men när han kom dit så var det ju bommar i vägen så någon bil gick inte att få ut. Det visste han ju egentligen om, men hade liksom glömt bort det. Men en uppfriskande prommis fick han ju i alla fall.

Själv har jag ju börjat promenera till jobbet. Inte långt alls, men längre än jag gjort tidigare. Åsså blir det ju en tur till ICA för att köpa päron (läs, lunch) och den där latten på Brödbiten börjar bli en återkommande vana...

Här är det stendött som vanligt. Inte mycket att fundera på med Bispan. Tror att det skulle göra mycket att folk känner sig mera bekväm att gå in i en riktig butik istället för en portuppgång.... Snart får jag nog besök oxå av en dam som etsar på glas. Hon hade fått nys om min butik och ville komma och kolla lite. Just nu har jag ju inte så mycket hantverk, men när stålars finns så ska jag definitivt handla in mera. Det är ju det som är det unika med butiken (förutom mig då!! :)

Ses snart igen!

Kommentarer
Postat av: Katarina.S

Menar du att du har affären i trapphuset?
:)
Pga Aktsams nedläggning måste det väl finnas nån arbetslös snygging som kan ta jobb som inkastare.

Lite promenad är bättre än ingen!

Måste också tillägga att varje gång jag läser namnet "Kvasthilda" så blir jag full i skratt.
Vad har man gjort för ont för att förtjäna ett sånt namn? För det kan väl inte vara självvalt?


Kram!

2008-03-12 @ 11:59:18
Postat av: alias Kvasthilda

:) Det kallas för självironi, tror jag.
Nä det var en påsk för säkert tre år sen då en massa tjejer på jobbet bytte sina namn på msn mot häxnamn och då tog jag Kvasthilda. Och det har hängt kvar, jag byter aldrig till nåt annat på msn. Sen när jag började blogga så var det naturligt att fortsätta med namnet. Det passar mig på nåt sätt. Fast jag är INTE grön och röker cigarr. ;-)

Postat av: Jannike

Jamän du har ju inte affären i en trappuppgång heller.... toka där!! men jag förstår att du ser framemot lite mera "farta" - och det kan det säkert bli där på torget!! Du har ju så mycke´fint OCH gott!!

Kram!

2008-03-12 @ 13:04:03
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: alias Kvasthilda

HAHA! NU såg jag samma bild som dig, Jannike! Ja det måste vara bättre att ha en riktigt butik istället för att stå i portuppgången, hihi!

2008-03-12 @ 13:24:58
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Åsa

Jamen hallå... Folk måste ju gå IN i portuppgången för att komma till butiken. Eller förresten, det kanske är i trappuppgången dom fastnar eftersom det är så glest med besök här??? Aha!!!!

2008-03-12 @ 13:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback