Det kan vara kul att väga sig...

I kväll drog barnen fram vår gamla våg som står inskuffad under ett skåp i badrummet. Det händer att jag väger mig om jag tror att jag möjligen.... kan ha ändrat vågresultatet till det bättre (inte så ofta alltså...). Men Nellie tyckte det var skoj och hon satt dit båda handflatorna och sa glatt: "Mina händer väger 1 och 0 !!!"
"Jaha, väger dina händer 10 kg?! Undrar vad resten av kroppen kan väga DÅ???"
Det tänkte hon ta reda på genom att raklång lägga sig med magen på vågen:) Ja, så gör man tydligen, bara så ni vet... OM ni någon gång vill dela upp vikten mellan händer och resten av kroppen...:)

För övrigt tackar jag alla som glatt kommer att hålla tuttarna/bomberna i morgon. Jag är bara lite rädd för att jag kommer att få skit för det senare. När åtalet kommer för förargelseväckande beteende.... Men som på "Mission Impossible", jag kommer att förneka ALL kännedom!!!!
Äh, skämt och sido - tack för att ni håller NÅT (vad det vara må) för mig. Jag är glad för att ni önskar mig lycka till!

I kväll har Tuva varit på ridlektion igen. Jag är oooootroligt sugen på att börja igen! Det vore ju perfekt om jag kunde hoppa in i gruppen efter Tuvas. Det är kanske ingen vuxengrupp direkt, men i alla fall ungdomar (och där passar man väl in?!). Grejen är att Tuvis kanske blir så himla trött innan vi är hemma... Men vi får se... Och jag måste förstås även klura ut vem jag ska råna för att lyckas finansiera "hobbyn".

Apropå stålar... Vore fint att fixa dom flesta klapparna i morgon (fast det blir inte så många dock) så slipper man tänka på det sen. Konstigt nog längtar jag efter att få juldona lite. Har aldrig varit någon julfantast, men nu är man ju värsta lyxhustrun här hemma så det kanske är därför...?

Nä, snart är det "House" och en kopp te!!!

Kram, kram!


Kommentarer
Postat av: Beritdolores

Godmorgon !

Nä, det är inget roligt att väga sig. Man liksom smyger sig på vågen, då man först börjar försiktigt med att sätta ner en lätt fot på vågen.

Sen så kommer smällen, när man står där med bägge fötterna på vågen.

Och jag håller "tuttarna" för dig, jag med.

Kram från Berit.

Postat av: Åsa

Tack för tutthållningen!

Och vi kanske får börja lägga oss på magen på vågen vi oxå? Man kan ju liksom avlasta lite med knäna...?!:)

2008-11-12 @ 22:10:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback