Ge fan i mina varor!

I går var jag ju och handlade. Det blev en del varor och när jag skulle packa så stod gubben till tanten som stått efter mig i kön redan vid "pack-stället" (hängde ni med?). Deras varor hade inte ens börjat slås in i kassan, dvs det var ingen panik msån ed att jag fick undan mina grejer hejdlöst snabbt.
"Ska jag hjälpa dig?" frågade gubben vänligt.
"Nej tack, det går bra" svarade jag - vänligt.
Men tror ni inte på f-n att han börjar lägga ner alla tre mjölpåsarna i kundvagnen.
"Eh, jag kan fixa det här själv" (vänligt!)
Han fortsätter och börjar lägga ner mjölkpaket, lösa, i vagnen.
"Nä, jag vill nog gärna packa det här i påsar...."
"Jaha, jag trodde du skulle ta vagnen ut till bilen?!"
"Jo, men det kan ju vara bra att få in varorna i huset sen....." (med ett vackert leende på läpparna)
"Ja...det är ju bra förstås...."

Han slutar packa. (Gudskelov!!!!)
MEN.... då börjar han att "dra ner" alla mina varor från bandet och ner till hörnet där jag står och packar. Detta innebär att han tar på precis allting jag handlat..... (Han borde skaffa sig en hobby känns det som....)

Ok, jag kanske är fjantig, men sån hjälp som man verkligen inte vill ha (eller för den delen behöver) kan jag gärna vara utan. Han agerade dock i all välmening (och tyckte väl att jag såg oerhört liten och klen ut....:))

Så tack...... men nej tack...!


.

Kommentarer
Postat av: alias Kvasthilda

Men jösses....du sa ju att du inte behövde hjälp.



Jag har varit med om att personalen packat vid jul och så när det är mycket folk och det skulle väl vara ok. Om dom inte packade gurkan med glassen och liknande....morr! Jag kan packa själv!

Postat av: Jannike

Måste ju bara säga att jag tycker det var nedrans snällt av honom.... OM han frågat först;-) Det har ju hänt att jag storhandlat på Willy´s ensam, och man är bra (äckligt) svettig innan man är klar en fredag t ex... DÅ hade jag verkligen uppskattat om nån frågat... men det är ju just det, man måste naturligt vis FRÅGA.... jag och jesper fick faktiskt varsin stjärna i himlen (ja, så sa hon i alla fall, kvinnan;-) en em då vi handlade just där - hon hade ett berg av varor, och det var mycket folk.. stressad blev hon, så både jag o Jesper frågade om hon ville ha hjälp, och hon blev så glad och oerhört tacksam!! Så, precis som du sa, så agerade han säkert i alla välmening... men det blev lite fel.. ;-)



Ha det!



2008-11-28 @ 15:18:00
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jannike - Han frågade ju, och jag sa nej tack. Och det var ingen som helst brådska med mina varor....

2008-11-28 @ 17:30:33
Postat av: Jannike

ja... ja, du ser, man snappar inte allt.... fick för mig att han bara började plocka... ;-) då är det ju ÄN värre...



2008-11-28 @ 19:11:32
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Katarina.S

Hade han inte satt på hörapparaten?

2008-11-29 @ 13:38:52
Postat av: Åsa

Nä kanske det... Ska kolla det om det händer igen:)

2008-11-29 @ 15:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback