Huvva vilket hundväder....

Varför kallas det hundväder? Är det för att man måste ut med doggen oavsett vad vädergudarna hittar på?
Ja, så känns det nu. Det toksnöar och blåser och är kallt.... Huvvaligen! Och jag MÅSTE ut med hunden på en prommis. Ska ju iväg på lite utbildning sen.

Kimpa och Nellie har dragit till staden för att hälsa på F&F. Den här gången fick det följa med lite getost, Nellie-frallor och lussebullar. Hoppas det blir uppskattat!
Tuvis är på skolan och jag sitter här och gruvar mig för att gå ut. Först blir det hundprommisen och sen byter jag om och kilar ner på byn till utbildningen. Undrar om man kommer att se ut som en snögubbe när man kommer fram? Men jag vill inte vara lat och ta bilen den lilla sträckan heller. Och det blir ju bara jobbigt att sopa av snön sen... Eller vänta nu, så här skulle jag ju ha sagt: Jag tänker förstås på miljön och skippar bilen!!! :)  Kanske...


.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback