Korvgryta, för sjutton!

Fan, nu är man på hugget med recept-kategorin.... Och på begäran (!) kommer här då korven!

Korvgryta - för sjutton! (Var ju ett kul namn tycker jag.... Tack Janke!)           (4 pers.)

Ca 400 g falukorv
4 mindre morötter
8 potatisar
4 dl vatten + 1 buljongtärning
1 msk senap
1 krm grovmalen svartpeppar
1 purjolök
persilja

Skala och skiva morötter och päran. Koka upp vatten, buljongtärning, senap och svartpeppar. Lägg i morötter och pottisarna. Koka under lock ca 10 min.

Snitta, skölj och skiva purjon. Lägg i grytan och rör om. Skär korven i skivor och lägg överst i grytan. Koka ytterligare ca 5 min. Klipp över rikligt med persilja.

(Rotfrukterna kan varieras - testa t ex kålrot i tärningar!)



Apropå middag.... Vad tusan ska man äta idag då....?

Nä, nu jäklar ska jag göra lite nytta FAKTISKT!!!
Har tillbringat lite tid i tvättstugan och knökat maskinen full. Ska kanske ta och samla i hop lite grejer till "Bytardagarna" som börjar på lördag. Sprid det gärna till alla barnfamiljer ni känner. (Ja, inte att jag ska lämna grejer, utan att det är bytardagar!!!!)

Ha en underbar dag! Puss på kinden!

Kommentarer
Postat av: Jannike

Ha ha... varför får man inte tipas om det då??? Rädd att nån ska komma hem o rota????



;-))



Kram!! Å tack för korvreceptet för sjutton!!

Postat av: Åsa

Ingen som skulle hitta något om dom kommer hit och rotar:)

Å vassego' - för sjutton!

2008-11-06 @ 14:40:35
Postat av: alias Kvasthilda

Korvgryta för sjutton? Det står ju 4 pers... ;-)



Vi åt varmkorv (rester från Halloweenfesten) och pulvermos. Jätteinspirerat (nä).

2008-11-06 @ 21:26:34
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ha,ha! Jag tänkte oxå på det, men jag tror (och hoppas) att mina vänner förstår att det INTE är för sjutton pers.... Men, Jesus fixade ju käk för massor av folk med ett par firrar och lite bröd...:)

2008-11-06 @ 21:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback