Raaaaap! (Åh, ursäkta.....)

Tjosan vad mätt jag är nu! Har avklarat middagen som bestod av tacogratäng (vill ni ha receptet...?). Båda barnen hjälpte till att fixa och jag hade fullt sjå att delegera jobbet! Grönsalladen blev lite "fattig" eftersom vi skippade gurkan. Bara Nellie som tyckte den smakade bra... (Är det säsongen som gör att den är "träig"??), så jag rev lite morötter i, och det blev rätt fräscht faktiskt.

Idag var vi på Bytardag på Församlingsgården och där fanns det massor med barnkläder. Vi hittade två jackor till Tuvis. En som vi tänkte ha till ridjacka när det börjar bli lite kallare, 75 kr. Och en snygg Marwin-jacka för 100 kr. Helt ok pris!

Nu sitter jag och sippar på vinglaset (eller inte glaset direkt, men innehållet!) och det är gott! Börjar man komma in i gamla vin-tants-vanor igen tro...?

I kväll är det "Tomten är far till alla barnen" på teven. Jag tror inte att jag sett den. Eller så har jag det.... Innan det ska jag plurra - så fort vattnet blivit ordentligt varmt. Hur många gånger har man inte varit optimist och satt sig i badkaret och till en början har vattnet varit varmt, sen fiser det av ordentligt och man sitter där och försöker att inte röra sig för då skulle det förmodligen bli frostskador i rumpan.... (För att kliva upp på en gång verkar ju tråkigt....)

Vi var på Brödbiten idag och "Farsdags-fikade". Far själv fick äran att betala hela kalaset....:) Nåja, det kanske blir så att vi bakar nåt smarrigt i morgon till honom. (Just nu går han och grämer sig över att vi inte har någon vispgrädde hemma. Det finns nämligen kladdkaka...)

Och idag träffade jag även AT för första gången efter beskedet om att jag inte fick jobbet. Kramade om henne och gratulerade. Storsint av mig va'?! Äh, det är klart jag måste gratta -och jag önskar henne all lycka, och jag menar det!!!

Men på onsdag, kära vänner, är det dax att hålla era tuttar igen! (Jag tror inte att jag har några manliga läsare, men OM det skulle vara så - så kan ju ni hålla nåt annat då rå.....) Då blir det arbetsintervju för min del!

Kram, kram!


Kommentarer
Postat av: alias Kvasthilda

Jodå jag såg er på Brödbiten! Eller rättare sagt, först såg jag Diesel sitta utanför. Fast jag passerade med bil så jag stannade inte för att fika. Men jag vinkade!

Postat av: Åsa

Vi var nog väldans upptagna med att stoppa socker i huvudet, för jag såg dig inte....

Men vink-vink nu istället!

2008-11-08 @ 22:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback