Ett KO-lossalt intressant inlägg kommer här:

Tror faktiskt att jag, efter att i princip dagligen ha läst Jannikes blogg, blivit smittad av galna ko-sjukan. Eller nåt åt det hållet.... (Kanske mul- och klövsjukan?).

Nåväl, så pass galen att jag åter (!) började fundera på det där med att välta sovande kor. Har tidigare hört att man kan välta en sovande ko eftersom dom liksom låser sina ben, och därmed skulle gå att välta. Viktiga och allvarliga funderingar? Nä, men något intressant i alla fall va'...?!

Googlade på "välta kor" (jo, egentligen har jag faktiskt nåt att göra, men....) och hittade detta på självaste Wikipedia.
För den som inte visste det så kan jag meddela att detta med att välta sovande kor är en faktoid="en föreställning som hålls för sann, men som i själva verket är felaktig".
Så var det med den saken!

Kom ihåg att notera detta i er "viktigt-vetande"-bok!!!

Muuuuuu!

http://www.kossan.se/roliga-bilder/p/kossor_protesterar_1.jpg


Kommentarer
Postat av: eva

Nu börjar man snart bli lite orolig,stickar som en tok,välter kor,snaggar hunden inför vintern, hör sällan talas om rödvin,bakar ,saftar ,syltar m,m



Ha ha ha

2008-10-09 @ 22:04:26
Postat av: Jannike

Ja det är husligt värre nuförtiden!!!



Vad kul att du kollade upp det här med vältandet av kor... som sagt, det lät för otroligt för att vara sant; jag kan inte tänka mig att de skulle ligga still sovandes om man närmade sig dom på det viset... om man inte sövt ner dom totalt innan alltså!!



Hoppas du inte fått "galna ko-sjukan" - galen är du ju ändå så det räcker... men som sagt - det är för mycket pyssel o för LITE rödvin!!!!



Kram!

Postat av: Jannike

Vilken rolig bild förresten - jag brukar ju leta biler på kor med jämna mellanrum (NÄHÄ???) men har inte lyckats hitta denna sida!! Du är alltså, med andra ord, en fena på sidletning oxå;-)... hur som helst kanske jag snor din bild till min ko-sida!!

2008-10-09 @ 22:40:40
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Åsa

Eva - Ja, helvete.... När du säger det så... Hjälper det att skynda mig att färga bort det gråa håret tror du...?



Jannike - Sno ko-bilden du! Passar väl bättre i din blogg än i min:)

Och kossorna skulle ju STÅ och sova när man välter dom. Inte ligga. Då är dom ju liksom redan välta...



Kram!

2008-10-10 @ 09:47:37
Postat av: Jannike

STÅ o sova..... hmmm... Har du varit i en lagård NÅN gång????? ;-) ha ha

2008-10-10 @ 11:18:01
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jodå, det har hänt..... Och jag vet vad som är fram och bak på en ko:)

Men det var ju det saken gällde. Och hästar kan ju stå och sova...

2008-10-10 @ 12:02:20
Postat av: Jannike

Jo... kanske korna oxå kan... har dock aldrig sett dom göra det... sen skulle dom säkerligen VAKNA direkt om man kom i närheten, dom är ju mycket mer skvättna än en häst;-)



Ha det!

2008-10-10 @ 18:00:19
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Åsa

Läs under "Wikpedia" som jag länkat. Där står det fakta om detta viktiga vetande...:)

Kram!

2008-10-10 @ 19:16:05
Postat av: Jannike

Nä det är kanske mindre viktigt, men kan ju vara intressant kuriosa ändå.

2008-10-10 @ 23:25:02
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Jannike

.... opps... gick fort... kram o god natt, ha en bra helg!

2008-10-10 @ 23:26:23
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jannike - Problem med att det går för fort ibland???

2008-10-11 @ 09:31:07
Postat av: Jannike

ha ha ha ha..... ja, kanske det???? lika knäpp som alltid!!!!

2008-10-11 @ 22:06:55
URL: http://pyret07.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback