Gårdagen...

Ja igår söp jag som ett svin!  Det gick tre flarror rödtjut!
Sen drog jag ut på byn och skrek: "Jag ska aldrig sticka eller virka mera i hela mitt liv! Och sylta och safta kan nån gammal kärring få göra istället för mig!"

Tog 8 bira på Kaffestugan och kröp sen hem. Synd på jeansen, men va fan - man kan väl sno nya?
Funderade på om jag skulle ta bilen och åka på Centralgatan fram och tillbaka några hundra gånger, men orkade inte.
Så då tog jag och repade upp stickningen och käkade upp den. Spydde som en gris i natt.

Eller..... :)

(Vad gör man inte för att spräcka illusionen av en liten gammal tant som numera fnyser åt vinflaskorna och bara sitter och stickar framför tv:n.... Har jag lyckats????)

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Jannike

Ha ha - ja illusionen är spräckt... synd man inte var på Hammar´n o såg dig då;-)!!

Postat av: Åsa

Ja, du skulle hängt med!!!

2008-10-10 @ 12:03:28
Postat av: alias Kvasthilda

Haha! Det var nästan så du lyckades lura mig....inte.

Kan man inte sticka och dricka rödtjut samtidigt? Vi kan ha ett stickcafé. (Eller café blir det väl inte med rödvin...stickpub?)



PS. När jag var arbetslös så både stickade och syltade och saftade jag.....man har liksom tid då.

2008-10-10 @ 15:48:59
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: eva

Ha ha härligt ,det lät som en riktigt rolig kväll förbannat att man inte träffade på dig eller kanske "tur" Ha det gott i helgen



Eva

2008-10-10 @ 16:07:15
Postat av: johanna

Ha ha ha, det där låter ju som mina partaj hö hö!!

Närå, men otroligt kul att läsa!

2008-10-10 @ 16:19:15
URL: http://josblogg.blogg.se/
Postat av: Marja

Du har gjort det igen, dvs fått mig till att skratta riktigt gott. Du kan du! Kram...

2008-10-10 @ 19:05:19
Postat av: Åsa

Kvasthilda - Ja, jädrar vilken bra idé! Stick-pub! Det kanske blir såna där skojiga alster som din jättemössa?! Eller varför inte en tröja utan hål för halsen? Eller strumpor med 12 tår??? Låter ju som det kunde bli hur kul som helst!! När? :)



Eva - Såg du inte när jag kröp förbi???



Johanna - Man kanske skulle kunna få göra ett studiebesök på något av dina partyn??? :)



Marja - Ja, du vet. Ett gott skratt förlänger livet! Eller åtminstone käften.... :)



Kram på er! Och tack för att ni uppskattar dålig humor....:)



2008-10-10 @ 19:21:45
Postat av: Ulrika

Hehehe, jag trodde på dej. Satt och tänkte: på en torsdag? Men what the hell, tänkte jag. Sedan förstod jag att du luras....

2008-10-10 @ 19:24:34
URL: http://ullda.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ulrika - Sicken tur att du till slut förstod att det inte var sant...;)

2008-10-10 @ 19:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback