Grattis gubben!

Eller vad man nu säger till en jägare som skjutit älg. I söndags fick Kimpa utdelning på älgpasset. Eftersom jag inte är någon sån där "bra" älgjägar-fru, så dröjde det ett tag innan han berättade det. Detta eftersom jag förr i tiden fullkomligt struntade i vem som skjutit och vilken typ av älg som mist livet. Ja, ni kan ju gissa hur kul det är att ha en sån fru...
Men i vilket fall som helst, husmoderlig och rar som jag numera är:), så fick jag till slut veta att det var en stor älg - utan horn. Alltså en älgko (det räknade jag ut alldeles själv faktiskt!!!). Jag sa t o m grattis till gubben! Och menade det!!

http://www.webjeux.com/img/games/967.gif

I dag har jag varit till farbror doktorn med Tuvis. Han sa att det lät som lunginflammation när han lyssnade med stetoskopet, men att hon borde nog vara ännu mera "sjuk" om det skulle vara det. Vi fick recept på hostmedicin som även är luftrörsvidgande. Ska tas minst en vecka och sen ska vi boka ett återbesök om en månad så att det får kollas att lungorna är ok igen.
Och det här med skolan.... Hon var ju borta nästan hela förra veckan. Doktorn sa att smittorisken var nog över nu, men hur ska ett barn kunna ta det lugnt med massor av kompisar som hoppar och stojar?? 
Får se hur hon mår i morgon.... Och hur hon känner själv. 
Efter dagens prommis (det behövs ju lite friskluft!) så var hon jättetrött och nu sitter båda tjejerna nere och tittar på "Zatziki"-film. 
Dom verkar ha varit sams i flera minuter nu.... Jösses!



 

Kommentarer
Postat av: Jannike

Huvvaligen - krama lilla Tuvis från oss!!! Hoppas det blir bättre med lite medikamenter!!

Postat av: Beritdolores

Gokväll !

Usch då, det är inte roligt när barnen är sjuka...

Även om jag också tycker si och så med skjutna älgar, lite synd om dom och så. Men trots detta så är det jäkligt gott med älgstek !

Det känns kul att läsa, att du är positivt inställd till "oss" som kommer med i nya ensembeln i AFB. Jag blev tillfrågad och hade lite ångest över detta, innan jag svarade ja...Jag ska i alla fall försöka göra mitt bästa och det ska bli riktigt roligt och en utmaning...

Hej då...

2008-10-13 @ 21:14:16
URL: http://www.svenningson.se
Postat av: Åsa

Jannike - Tack!



Beritdolores - Jag är övertygad om att ni kommer att axla manteln bra!!!



kram!

2008-10-13 @ 21:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback