Kompis!

Efter flera veckors "tjat" om att få ta hem sin kompis från dagis så blev det idag verklighet! När jag hämtade Brellan idag så följde SN med. Viiiilken lycka!!! Dagisfröknarna hade fått kolla klockan åt de båda tjejerna hela dagen idag eftersom dom undrade när det var dax att få gå hem. Denna längtan, trots att dom är tillsammans på dagis:)
Det var två ystra tjejer som, med Diesel i kopplet, bokstavligen skuttade hem.

När vi kom hem frågade jag om dom skulle leka ute eller inne. Ute hade väl varit smartast att börja med eftersom dom hade såna kläder på sig. Men icke. Dom skulle in! Så in och klä av överdragsbrallor, vantar, mössor, stövlar, jackor, osv. Efter ungefär 5 minuter kom dom på att dom skulle gå ut....!
Happ! På med överdragsbrallor, vantar, mössor, stövlar, jackor, osv..... Mellis skulle intas i lekstugan men tjejerna konstaterade att det måste städas där först! Så dom sopade och fixade. Så hör jag ett illvrål! "MAMMAAAAAAAA!!!! Det är en spindel här och den har en alldeles gul plupp på sig!!!!"

Så då tar Super-morsan (som för övrigt inte älskar spindlar direkt...) en sop och går ut för att sopa ut spindeln med den gula pluppen. Den var faktiskt ganska äcklig.....

Ställer mig för att göra mellis-mackor och saft då Brell står på balkongen och behöver göra nr 2. Okey.... Av med överdragsbrallor, vantar... Ja, ni förstår... Sen på med det igen, och ut med ungen!

4 minuter senare behöver barn nr 2 oxå gå.... för att göra nr 1. (Hänger ni med?)
Ja, av med överdragsbrallor.....osv....

Jag kan säga så mycket som att jag är glad att jag inte jobbar på dagis, för sånt enormt tålamod har jag inte..... (Men var lugn. Båda barnen är oskadda!!!!)

I vart fall så verkade dom ha det riktigt kul tillsammans och det lär bli fler gånger. Antagligen när det är ännu kallare, och kanske har dom ännu mera kläder då...??? Eller så väntar vi till sommaren...:)

http://utbildning.lindesberg.se/upload/7175/spindlar.jpg

Kommentarer
Postat av: Marja

Vilken lycka att äntligen få ta med sig vännen hem!

Det där med av & på av div anledningar känns igen. Men nu är bara till att gilla läget för kylan kommer smygande. Kram, kram...

2008-10-15 @ 21:32:41
Postat av: Maggan

Länge sen känns det som...

Men nog hade man det man gjorde. För tid tar det :)

Jag kan riktigt se dom framför mig, full rulle med andra ord. Ha en bra dag!

Postat av: Åsa

Marja - Jo, det kan du tro! Dom har sett fram emot det läääänge:)



Maggan - (kl 5:10...? Gäsp!)

Full rulle - Helt rätt!

Kommer man kanske att sakna att inte få klä på sina barn? Dom blir ju stora fort...



Kram på er!

2008-10-16 @ 10:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback