Mera bak....

Alltså, bakNING !
Varför sluta när man har en blivande konditor i familjen?! Brellan och jag har bakat kokoskakor och "Farmors chokladkaka". Kul att den heter så, eftersom vi har tänkt ta med den till farmor i morgon!
Efter bakningen slickade Nellie ur skålar och på slickepotten och hon såg onekligen ut som Alexander Bard med mustasch och pipskägg i brun choklad!!!

Så i morgon blir det en sväng till staden. Vi ska som sagt hälsa på F&F och även göra en repa på stan. Nu när väderleken blir kyligare så måste barnens ytterkläder uppdateras. Fan vad dom växer...?!

Kim jobbar ikväll. Det är musikgudstjänst, eller nåt sånt. Jesper Rehnholm och Jocke Färdig är två av dom som ska sjunga. Det hade jag förstås velat se, men jag tror det blir barnprogram och nattning i stället.

Nu ska jag softa en liten stund innan det blir till att stoppa mat i huvudet....

kram!


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Du verkar ha ett eget litet bageri! Va gott med fikabröd! Jag har oxå bakat. En äggfri snoddas till Dennis. Nu är det bara att hålla tummarna att den blev bra...



Kram!

Postat av: Anonym

Jag gjorde en snoddas en gång, precis efter en middag med lite (mycket...) vin.

Det blev en "bombkaka". God, men TOTALT söndersprängd... Tyvärr är det många som fortfarande minns den....:)

2008-10-20 @ 21:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback