Taco-Tuva!

Idag bidde det rester från torsdagens middag. Tacogratäng. Skitgott!!! Grejen är väl att vi är lite rädda för att Tuva ska se ut som en mexikan snart eftersom hon även fick tacogratäng till lunch på skolan i fredags. Men det verkar inte gå någon nöd på henne direkt!

Just nu sitter Nellie framför mig och ritar. Mysigt. Fast nyss spände hon ögonen i mig och vrålade: "Jävla Nellie! Jag är en jävelunge!!!"
Detta dementerade jag förstås. Jag tror det där med "jävelunge" kommer från Madicken faktiskt. (Vart "Jävla Nellie" kommer ifrån ska jag inte försöka forska i....)

Jag och tjejerna har haft en bra dag tillsammans. Lite hundprommis, lite lördagsgodis, lite tv-tittande och lite lek med Diesel på baksidan. Vissa dagar kan man slita sitt hår av förtvivlan över hur misslyckad man är som mor. Och hårlös blir man ju även av sina små (?) raseriutbrott.... Man inbillar sig att ens eget sätt kommer att ge barnen men för livet och att dom kommer att behöva gå hos terapeut när dom blir stora.....
Men ibland får man en mäktig känsla i bröstet och det känns ändå som att man är på rätt spår. Det är liksom lite svårt att förstå att man begåvats med två helt underbara döttrar. Att man är mamma liksom... Känslan är nog helt enkelt en enorm kärlek och tacksamhet. Jag vet inte hur jag ska förklara det, men jag tror att den som är förälder kan förstå vad jag menar.

http://hallonshots.blogg.se/images/hj_rta_3_1170583768.jpgLove!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Förstår precis va du menar och visst har vi mycket att glädjas över. Det som är så fantastiskt är att kärleken till barnen bara växer och växer, man förundras över deras utveckling och vilka dom blir som vuxna (nästan). Vilka hade vi varit om vi inte blivit föräldrar?? Vill inte veta...

Kram och tack för trevlig samvaro igår!

Postat av: Åsa

Ja, jag tror att ibland behöver man bli bättre på att tänka på all glädje istället för att gräva ner sig i det som känns jobbigt.

Och tack själv för att du kom över en stund igår!

Kram!

2008-10-19 @ 11:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback