....then we take Berlin.....

Har äntligen fått lite ro i kroppen. Barnen har somnat och jag har tagit en skön dusch. Sitter med en god kopp te och sörplar.
Eftersom jag har minne ungefär som en guldfisk så vet jag helt plötsligt inte vad jag gjorde i Berlin. Ja, alltså jag kommer ihåg att jag var där på konferens med jobbet.... (alltid något!!!).

Det får bli lite "flashbacks" som poppar upp. Har jag tur (eller otur?!) så kommer jag på mera sen...

* Det fullkomligt kryllade av personal på det 5-stjärniga hotellet. Man fick inte vara helt ouppmärksam vid frukosten, för då försvann tallriken så fort man tittade bort. Nä, men det var faktiskt helt ok att bli uppassad så där. På en minut räknade jag att det gick 5 personal förbi bordet och kikade om det fanns lite disk att plocka.
Och det stod kockar och stekte ägg och omelett varje frukost. Stor frukostbuffé - frukt, pålägg, bacon, äggröra, godsaker, m.m.

* Alla nyanställda har "äran" (känns som fel valt ord faktiskt...) att få ställa sig upp till allas beskådning. Jag blev presenterad sist med orden "sist men inte minst"..... Kan det bli mer fel? =)

* Jag har stått tillsammans med drygt 200 pers och "splaschat", dvs stänkt färg på en tavla som ligger på golvet. En klart kul grej! Och tavlorna kommer att dyka upp framöver, när de torkat ordentligt. Förmodligen någon gång under nästa sekel, med tanke på all färg som hamnade på dom...

* Jag besökte en kyrka i närheten, tände ett ljus för Nicki och grät en skvätt.

* Två snygga cowboy-hattar inköptes i ett torgstånd. Jag och en kollega spankulerade (vilket ord egentligen...) och funderade vad vi skulle köpa hem till våra barn. Dom två små på Fågelvägen fick alltså varsinn cowboy-hatt. Jag tyckte dom var toksnygga. Vi drog på oss varsin hatt när vi gick tillbaka till hotellet. Synd att jag inte har nåt foto på det - för vi var riktigt fräna=)

* Jag har käkat så mycket att


Kommentarer
Postat av: Malin W

Ja nu är vi oxå tillbaka i Jämtland närmare bestämt i Östersund. Spännande med flygresa för Wille. Lyssnar på Bamsesaga via Spotify och väntar på att få gå o lägga mig.

Kram Malin

2009-09-01 @ 18:50:20
Postat av: Ulrika

Jag åt för mycket! Det var mycket trevligt!

2009-09-03 @ 21:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback