Saknat mig...?

Det var länge sen jag hade ett sånt här uppehåll i bloggandet. Men faktum är att jag gjort nåt försök, men då har blogg-eländet inte velat funka...

Egentligen känns jag helt fantasilös och vet inte vad jag ska skriva om, men jag tänkte i alla fall ge er ett livstecken (om någon möjligen gått in på bloggen i hopp om nya bokstäver...)

I lördags var vi ju på Allt för byn. Jag tycker nog att ÖP-Fridas
recension var rätt överensstämmande med mitt eget tyckande. Fast jag vill gärna nämna Berits medverkan. Jag tror allt kroppshår reste sig när hon sjöng. Jiiiises vilken pipa hon har!!! Så jäkla underbar att höra. (Och det skriver jag verkligen inte bara för att hon brukar kika in här emellanåt!).

Häftigt var även Jocke Färdigs vinglasnummer. Hammarstrands-låten spelad med vinglas. Häftigt!!
Åsså Tobbe då... Jag ler.... Hans "föreläsning" om tics var härlig. Han är en riktig teaterapa! Efter en liten stund på hans uppträdande knackar Tuvalisa på mig och frågar lite försynt "Mamma.. Vad är pitt?"..... Så fick hon fylla på ordförrådet då:)

Jag är helnöjd med showen och tycker att dom gjort ett enormt arbete. Tänk att alla idéer, manus och koreografi var satta av ensemblen själva. Stor kram till er alla (Berit, du får hälsa=)) och tack för en glädjande show!!
Naturligtvis måste jag inte nämna något mindre bra, men ett nummer flög mig förbi. Jag hörde knappt ett ord av monologen (falsett och en enorm hastighet är nog förklaringen). Trist, men sant...

Annars då? Jo, jag och Mastodont-Mäts åkte till Stockholm igår. Över dagen... Upp klockan 4 på morgonen (gäsp!) för att flyga med propellerplan till Bromma. En heldag med bara in-put och det blev rätt fullt på hårddisken.... (eller om jag drabbades av nåt virus där på eftermiddagen för jag orkade nästan inte sitta kvar på stolen...). Sen flyg hem...
Tack och lov körde Mäts. Annars hade vi nog inte kommit hem... Förresten såg vi en älg på vägen hem. Den tokfan (älgen alltså - inte Mats) höll på att tvärvända och springa ut i vägen igen...
I går blev det ingen middag så jag var rätt hungrig när jag kom hem. MEN jag var alldeles för trött för att ens orka koka te. Gissa hur trött jag var då?!
Så redan klockan 21 slumrade jag sött och sov i drygt 10 timmar den natten. Sköööönt!

Nellie har feber sen i söndags. Runt 39 grader. Rätt pigg ändå, men snorig. Räknar inte med att hon kan gå på dagis nåt den här veckan vilket ställer till en del. Kimpa är hemma till onsdag och sen får jag vara hemma torsdag-fredag. Hade verkligen behövt arbeta på fredag, men det måste Kim oxå så det gäller att prioritera...

Avslutningsvis vill jag beklaga sorgen som drabbat M's nära och kära. Ibland är livet orättvist. Eller ska man kanske säga att det är döden som är orättvis.... Vila i frid M....  
                   
                                                               http://www.harnosand.pingst.se/verksamh/2101/200402/images/kors.jpg

.

Kommentarer
Postat av: Katarina.S

Givetvis tittar man in här (nästan dagligen) för att få läsa några av dina galenheter :-)

Men man kan ju inte tvinga fram det, saker kommer när dom kommer och då är det bara att spotta ut dom.

Så roligt att ha sett en uppföljning av Allt för byn...jag är lite avundsjuk måste jag ju erkänna, men jag är glad att ni fått se era "hjältar" göra ännu en strålande show.

Haha, ungar...kul att hon är intresserad av att lära sig nya ord...stort ordförråd är bara av godo...eller??

2009-02-18 @ 17:54:49
Postat av: Åsa

Katarina - Ja, vem vet - du kanske får möjlighet att se showen någon gång. Och stort ordförråd är nog bra att ha.... tror jag...=)

2009-02-18 @ 20:05:05
Postat av: alias Kvasthilda

Jag vill inte vara petig men nog var det väl Jämtlandssången Jocke spelade....?

Postat av: Åsa

Jamen visst har du rätt Kvasthilda! Jag tänkte bakfram när jag skrev inlägget....

2009-02-24 @ 09:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback