Skitskytte...

Spännande, spännande. Till sista sträckan. 5 bom! Tjosan.... Men så satte hon full pott på sista stående skyttet. En raket i baken nu så kanske hon kan ta en hyfsad placering i alla fall.
Ja, det får väl räcka som dagens sportreferat:)

Huvudvärken gör sig påmind med jämna mellanrum och jag har inte en aning vad det kan bero på. I natt var jag övertygad om att jag höll på att få en stroke eftersom det värkte stötvis i vänster lill- och ringfinger. Detta plus att jag haft en del huvudvärk på vänster sida av skallen gjorde att jag förstås började bli en liten hypokondriker...

Snart är det lunch och sen ska nog Kimpa och barnen åka slalom. Jag ska nog ta en längre runda med doggen istället.

Oj, nu har barnen krig... Måste gå och kolla...

.

Kommentarer
Postat av: Jannike

Spänd och stel i axlar, nacke?? Kan ju komma därifrån - du sitter väl vid dator och i telefon på jobbbet... kanske blir att du drar upp axlarna...

Postat av: Åsa

Mmm, det är möjligt... Du tror inte på stroke alltså..?!

2009-02-21 @ 19:49:37
Postat av: Jannike

Njae... hoppas INTE det - tecken att kolla efter:



1.Be personen att le.

2.Be personen att lyfta båda armarna.

3.Be personen att säga en enkel mening (sammanhängande) (till exempel Solen skiner idag).



klarar du dessa vänne behövre du nog INTE oroa dig!!



Kramar!!!

2009-02-21 @ 19:56:05
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Jannike

... klarar de dessa VÄNNEN behöver du nog INTE oroa dig!...

2009-02-21 @ 19:57:07
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jannike - Jag klarade testet lysande... Om jag vaknar i natt med huvudvärk och värk i fingrarna så ska jag lyfta båda armar, le och säga "Solen skiner idag!"

Tycker du att jag ska förbereda Kim eller...?

2009-02-21 @ 20:19:05
Postat av: Jannike

Ja kanske det vore bra att förbereda gubben;-) Vet att det här låter lite fånigt, MEN det är faktiskt ett allvarligt hjälpmedel för lekmän att avgöra om någons knepiga symtom kan bero på en blörning/stroke... Fick du inte ett mail i höstas om detta? - det spreds som en löpeld via mail...



Kram!

2009-02-21 @ 22:25:27
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Åsa

Mycket möjligt att jag fick ett mejl om detta. Men eftersom jag även lider av alzheimer-light så har jag glömt det! =)

2009-02-22 @ 17:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback