Drömmar.....

Nu ska vi inte snacka härliga framtidsdrömmar, eller nattliga goa drömmar. För ett tag sen läste jag det här inlägget på Stinas blogg. Där kan man snacka mardröm!!!
Inatt drömde jag oxå, men inte lika hemskt faktiskt. Men jag tror att det är endast andra gången i mitt långa liv som jag drömmer att jag blir skadad själv.

I natt såg inte Fågelvägen ut riktigt som vanligt, men nästan. En av mina kvinnliga grannar på gatan tog faktiskt fram ett gevär och på långt håll siktade hon och träffade. Rakt i skallen på mig!
Ingen brydde sig och på nåt sätt fick jag omplåstring. Av vem vet jag inte och det är nog lika bra eftersom den personen lät kulan sitta kvar, satte på en kompress och sa: "Det blir nog bra det där."

Va'? Jaha, där fick man då våndas i sin ensamhet med en kula i skallen.... Ända tills Nellie började prata i sömnen och jag vaknade av "MEN.... MIN HJÄLM DÅ????"  Antar att hon var på väg ut i skidbacken=)

Den här drömmen kommer jag garanterat att glömma bort om några timmar. Men vissa drömmar minns man för evigt tror jag. Dom riktigt ruskiga...
Jag tänker direkt på två stycken som jag drömde när jag var liten. För att inte bli novellförfattare idag så förklarar jag bara det riktigt hemska...

Dröm 1) Oxå gevär inblandat. En släkting till mig står med ett gevär bakom ett hörn och ska skjuta en utvecklingsstörd (det var nog under den tid jag sommarstädade på Jämtes...). Jag vill förhindra det hela och springer och springer, men jag kommer INGENSTANS!!!! Jobbigt!

Dröm 2) Kommer ut i en mörk skog, mitt i natten. Där finns en stor pool, alldeles full med döda människor.... Dom bara ligger och flyter liksom....

Huvvaligen. Nu avslutar jag det här inlägget innan jag blir mörkrädd.....

.

Kommentarer
Postat av: Katarina.S

Jag hoppas att du drömmer en riktigt härlig dröm inatt. En lottovinst som tar dig och familjen på en riktigt lång härlig semester :-)

2009-01-05 @ 15:30:17
Postat av: Åsa

Tack! Det hade varit härligt. Kanske en vaken dröm??

2009-01-05 @ 16:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback