En stor smocka (och en blöt hundskit) i fejset....

vill jag härmed utdela till:
 
1) "Organisationen" Julie Rescue som påstår sig vara en hjälporganisation för hundar i Spanien.
SVT's Uppdrag Granskning har kollat upp hur det egentligen ligger till. Skrämmande!
Sjuka hundar fraktas med skåpbilar från Spanien till bl a Sverige. Burarna proppas in i bilen och de staplas både på höjden och bredden. Falska veterinärintyg, halvt döda hundar kommer fram, osv. Och stor risk att hundar med en livsfarlig smitta ( Leishmania) kommer till Sverige (och andra länder med för den delen).

Och naturligtvis är det stora pengar inblandade. Vad annars...? Varje hund säljs för 4800 SEK och det är MÅNGA hundar som säljs. Men vaddå, bokföring??? Que? Vad är det? Nä, förra revisorn hade visst alkoholproblem och skötte inte alls sitt jobb. Det gör tydligen inte heller den revisor dom har nu... Hmmm....

2) Här kanske det räcker med en liten smocka, utan hundskit.... Nä, en stor smocka får det allt bli!!!

För man kan ju undra... Hur fan tänker du, 27-åriga, arbetsförmedlare, Andreas Olofsson?

Snabbt som blixten har han anmält staten för åldersdiskriminering gällande att vissa arbetande människor över 40 år får en extra semestervecka.
Detta pga av att en ny lag mot åldersdiskriminering trätt ikraft. MEN jag vågar påstå att det är nåt som klickar i skallen när man gör en sån sak. Varför?
Jo, för hur stor är chansen att man utökar allas (gammal som ung) semester med en extra vecka? Lika stor som att det skulle börja regna elefanter från himlen ungefär. (En vild gissning från min sida, men ganska nära sanningen tror jag....)
Hur stor är däremot risken att man drar in den extra semesterveckan för alla som har förmånen att få den??? Tja... istället för elefanter så kanske vi snackar hagel? Eller kanske rent av regn en vinterdag med -2 grader...?!

Så än en gång, Andreas "Puckot" Olofsson.... Gissa vad du själv kommer att tycka om din anmälan när du är 39,5 år, typ...? Inte ens du kommer att vara pur ung och karriärslysten hela livet. Eller förresten... Du kanske har jobbat ihjäl dig innan 40, eller sprungit in i nån vägg eller så.... Och då spelar det ju ingen större roll hur många jävla semesterdagar du har.... Eller...? 
Kan vi sammanfatta det med ordet "missunnsamhet" kanske...?????

http://www.morlund.se/gemensamt_bilder/Sommar.jpg

Kommentarer
Postat av: beritdolores

Postat av: beritdolores

Hej!

Men jag blir så rörd...Tack så mycket för att du gillar min blogg.....Det är roligt att man kan glädja någon...Hoppas att du kommer på premiären den 14, så får vi ha lite efterfest och ha lite kul..

Håll tummarna !!!!

Kram från Berit

2009-01-14 @ 21:42:42
URL: http://www.svenningson.svenningson.se
Postat av: beritdolores

Nämen, nu är det nåt fel igen, jag har skrivit, men det kanske syns senare, nåt konstigt är det i alla fall....

2009-01-14 @ 21:44:40
URL: http://www.svenningson.
Postat av: Åsa

Jodå, det syns att du kommenterat:)

Har inte kommit iväg och köpa biljetter ännu, men jag hoppas verkligen att det finns kvar...

Det lät onekligen VÄLDIGT skoj med efterfest, men vi har barnen med...



Och din blogg är såååå kul att läsa!



Kram!

2009-01-14 @ 22:04:30
Postat av: johanna

Helt rätt att utdela dessa smockor!

2009-01-14 @ 22:11:05
URL: http://josblogg.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Mycket välförtjänta smockor! Hoppas de landar rakt i nyllet på dem.

2009-01-15 @ 07:35:21
URL: http://ullda.blogg.se/
Postat av: Suss

Mer humant att avliva dessa herrelösa hundar på plats än att ta hit dem och sprida diverse livshotande skit... det föds tillräckligt med valpar av diverser ursprung i lilla Svedala ändå... å så finns det ju dem som biter sigsjälv i svansen på tal om AO.



2009-01-15 @ 15:00:49
Postat av: Maggan

Hallå, jag kunder inte heller hålla mig från att skriva lite om gårdagens uppdrag granskning i min blogg.

På tal om den däriga AO så såg jag redan i december en skrivelse att just semesterveckan var undantagen i den nya diskrimineringslagen som trädde i kraft den 1/1 -09. Men man kan väl ge sig f-n på att bara för att JAG snart är där så ska väl "rättvisan" segra och alla ska inte ha mer än andra=25 dagar.

2009-01-15 @ 17:52:09
URL: http://bilbo.blogg.se/
Postat av: Åsa

Skönt att höra att flera resonerar som mig:)

2009-01-15 @ 21:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback