Internetvärlden....

Ja där finns det ju massor. Både på gott och ont.
I kväll är det en snubbe som föreläser på Centrum om barn och ungdomars "nätverksamhet". Det ska bli mycket intressant att höra vad som sagts....och skrämmande antar jag....

Än så länge känner jag mig inte orolig för dataanvändandet, men "fel" sajter kommer nog inte att bli en utopi även i detta hem. Mest skrämmande är det nog med dessa pedofiler som chattar och söker kontakt med småtjejer. Fy f-n!

I mörrn blir det en Birsta-tripp. Måste köpa slalompjuck och hjälm till Tuva. Pjucken hon har nu är banne mig kortare än hennes fot och tårna måste vara krokiga när hon åker. Hur skönt låter det på en skala...?!
Själv tror jag att jag ska försöka hitta ett par ridbrallor - om det finns några man passar i. Kruxet är ju liksom att längden på benen och omfånget vid midjan inte är bästa kompisar direkt....

Det lär kanske bli nåt annat smått och gott oxå. Brell fyller ju år på torsdag så födelsedagspresent måste ju fixas. (Ute i god tid...? NOT!)

Nu ska jag sätta mig och sticka lite strumpa. Måste ju göra det emellanåt så att man inte glömmer bort hur man gör! Dom är lite tidskrävande eftersom jag gör långa skaft på dom. Men dom blir såååå snygga!!! =)

Kram!

.

Kommentarer
Postat av: Maggan

Om du hinner läsa det här innan du åker till Birsta så kan du väl fråga vilka hjälmar som är bäst=säkrast. Jag tror inte Axls tuffa, trendiga potthjälm är så himla bra, med tanke på att det finns för mycket plats för huvet inuti. Hoppas det gick att förstå nåt av det där:) Tidiga mornar...

Kram så länge!!

Postat av: Heléne

Kan man få del av stickreceptet?? Blir sugen på att tillverka egna strumpor...=)Kram på Dig & God fortsättning! Lycka till med nya jobbet!!

2009-01-13 @ 10:29:11
Postat av: Åsa

Maggan - Tyvärr, jag hann inte läsa... Hade inte ens en tanke på det där med "för mycket plats för skallen" när vi köpte Tuvis hjälm heller...:(



Heléne - Kommer tyvärr inte in på sidan för att kunna länka (måste vara nåt fel på just den sidan), men checka in www.garnstudio.com

Jag stickar med Fabel-garn och strumpor med långt skaft.

Om du inte hittar så kan jag kopiera "receptet" till dig.



Kram på er!

2009-01-13 @ 18:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback