Räkningar är bajs!

Har precis pyntat månadens skörd av räkningar. Oftast går det relativt smärtfritt, även om det finns betydligt skojigare saker att göra...
Men den här gången var det mååånga och dyra betalningar. En del är förstås "kul", som ridlektionerna (tänk om Skattemyndigheten kunde fatta att det inte längre är en lyxsport och därmed låta det ingå i friskvårdsbidraget...). En del är mindre skoj, som tv-avgiften och bilförsäkringen. Åsså har jag köpt loss betalterminalen för en massa äckliga pengar. Ett måste, mer eller mindre. Nu ska jag försöka ta mig i kragen och sätta ut den på annons på Blocket. Fast först ska jag kolla om någon "i närheten" behöver en...
Så här snygg är terminalen. Och den är ju endast använd ett halvår!!! Som ny!
Synd bara att jag inte utför några tjänster där jag kan ta betalt... Öh...?!




I mörrn bär det av till La Stada Ostersund. Ska förena nöje med mindre nöje...

Kram!

Kommentarer
Postat av: Jannike

Tack för din otroligt gulliga kommentar på min blogg - den gick rakt in i hjärtat;-)



Vad gäller betalterminalen.. fundera lite till.. Kanske det finns nåt trevligt du kan ta betalt för på hemmaplan??? "Ha ha ha" Kanske skulle ge lite extra krydda åt tillvaron;-) sen kanske det inte skulle lätta upp ekonomin direkt:-(... "ha ha"



Hoppas det inte är något allvarligt bakom "mindre nöej"...:-( hör av dig om du vill ha fika-sällskap eller så...



Kram!!

Postat av: Ulrika

Jag har också betalat räkningar! Fy va trist det är! Helst i januari.



Hoppas som Jannike att det inte är nåt allvarligt bakom "mindre nöje"



Kram!

2009-01-28 @ 12:03:10
Postat av: Anonym

Jannike - Vaddå?! Menar du att mina tjänster inte skulle vara värd en massa pengar??? Nädå, det är ingen risk att jag "startar eget" igen... Ha,ha!



Och Ulrika - Nädå! Absolut inget allvarligt! Jag mår som en prins(essa)!!!

2009-01-28 @ 20:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback