Shoppingdag!

Har haft en helt ok dag i Birsta. Det finns ju verkligen massor av affärer. Ett tag tror jag maken lyste mera än mig. Det var när han såg havet av "Silvan", "Bauhaus" (tydligen ett paradis...?) och såna där gubb-dagis...:)

Jag och Tuvis är nog mest nöjd med dagen. Tuva fick ny slalomhjälm, brillor och pjuck. Skitsnygg hjälm! Jag hoppas att den sitter "tätt" på skallen, med tanke på kusinens olycka häromdagen. OCH det inhandlades även ett alldeles eget ridspö!! Vi tog och slog till på en ny säkerhetsväst oxå. 50% på rea. Inget vrakpris ändå direkt eftersom nypris är 1300 kr, men västen verkade mycket bättre än den väst hon har nu. Jag tyckte att det var rätt nyligen vi köpte den gamla västen men Tuva upplyste om att det var faktiskt över 2 år sedan.... Time flyes...

Jag bad Tuva prova hjälmen och glasögonen för jag ville se hur brillorna satt. Tjejerna i den här familjen har nämligen rätt små näsor, och med fel slalomglasögon blåser det luft rakt upp ovanför näsan och upp i ögonen...
Dom satt jättebra. Så bra att Tuva beslöt att behålla utrustningen på en stund...:)




Själv shoppade jag ett par schyssta ridbrallor. Av någon anledning är dom gamla minst sagt trånga. Vet inte hur det gick till, men my ass har blivit much bigger.... Kolla här!  (Ja, va fan, inte på röven - utan på brallorna!!!)




Rutigt är tydligen i ropet nu.
Det är min kära man som fotat, och efter föreläsningen i går verkar han ha värsta kollen på websajter. Kommentaren blev således: "Jasså? Ska du lägga ut fotot på "snyggast.nu" eller.....:)
Kul att han har sån fantastisk humor.....

Slutligen hamnade vi på Barnens Hus. Där lyckades jag smyga till mig en födelsedagspresent till Brell. (Ja, alltså jag betalade för den - utan att hon såg!)
Åsså kunde jag inte låta bli ett sista inköp....

Klicka för att förstora bilden

Hoppas det är lika kul som jag tror att det är.... Nu behövs bara lite galna gäster och tid över....


.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är tillbax!!! Många långa dagar utan dator men nu ska jag ta igen all missad tid.

Härligt med en shopping dag i Birsta. Vill &-så...

Kram!

2009-01-13 @ 21:35:37
Postat av: Åsa

Ja, jag såg att du nu fått internet - så jag vet oxå vem du är..=)

Kram!

2009-01-13 @ 21:44:47
Postat av: Lena N

Kan baar tala om att spelet är underbart roligt! Har blivit många långa nätter med det.. o desto me innan för västen detsto finare gester gör man ;0) Hoppas ni också får många roliga timmar med spelet

Ha d gott där uppe! // Lena

2009-01-15 @ 23:02:59
Postat av: Åsa

Lena N - Så himla bra! Det låter som att jag gjort ett lyckat köp. Och jag antar att både den som ska göra gester och den som ska gissa får rikare fantasi med lite "innanför västen" =)



P.S Bor du söderut? Bör jag veta vem du är..?

Var glad att du inte är här idag för vi har -28 grader.... Brrr!

2009-01-16 @ 09:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback