Baylis

Ja, så heter "bauta-hästen". Igår hade vi ett tufft dressyrpass igen och efteråt är jag helt genomsvettig!
I går sa ridläraren till mig (det är för övrigt hennes häst!): "Du rider henne jättebra, Åsa!" Det lät som att det kom från hjärtat och att hon verkligen menade det. Jag blev såååå glad!!!

Och Tuvis ska ju på ridläger 3 dagar i sommar hos vår ridlärare. I går blev jag bjuden att hänga med! Inte direkt på ridlägret, men att få rida och må gott låter ju inte helt fel. Tänkte att det var bäst att pejla med Tuva så att hon inte tyckte att det var pest att ha morsan med på sitt första ridläger. Men det gick så bra så!
Jag ska faktiskt försöka att lägga ifrån mig mamma-rollen (för jag kan vara tjatig så inni hel....) och säga till Ulla (ridläraren) att det är hon som bestämmer. Även över Tuvis - fast jag är där!

Så även jag ska få åka på "ridläger" i sommar! Kan nog behövas för att stilla "häst-abstinensen" som säkerligen inträder efter nästa vecka. Det är ju sista ridveckan.......

Nu ska jag lägga mig raklång i soffan och blunda framför Barbie-filmen...

Gnägg på er!

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback