Friskvårdsbidrag - lyxsporter?

Jag har länge funderat på detta med friskvårdsbidraget. Alltså, vem bestämmer vilka motionsformer som klassas som "enklare slag". På Skatteverkets hemsida nämns bl a styrketräning, bowling, tennis, badminton, volleyboll, fotboll, handboll och bandy.
Vidare framgår: "Sporter som kräver dyrare redskap eller kringutrustning som golf, segling, ridning och utförsåkning omfattas inte av skattefriheten. Dessa sporter blir skattepliktiga om arbetsgivaren bekostar utövande eller utrustning."

Okey, när jag läser denna text känns det som att det är skrivet i början av 1900-talet eller nåt. Är verkligen ridning och utförsåkning en "lyxsport" numera??

Fortsättning följer! Mitt eget intresse i det hela är naturligtvis att ridsporten ska ingå i friskvårdsbidraget. Jag ska forska lite. Fortsättning följer....

.
http://www.frostimport.com/images/galleri/fina_008.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback