Gröt???

Nu är gnäll-tanten igång igen... Bra start att börja dagen med att gnälla va'?!

Men kan ni gissa vilken lunch det ska serveras inom barnomsorgen i morgon?
Jo, grahamsgröt!

Det kan inte vara bara jag som tycker att det låter helt sjukt. Tomtegröt känns som en lite annan sak att ha till lunch (inte för ofta dock), men grahamsgröt....
Jag äter grahamsgröt, men inte skulle jag hoppa jämfota över att ha det i matlådan direkt....

http://wahlgren.nu/twins/dagbok040115/7.jpg

Vi får se om jag hittar nåt mer att irritera mig över under dagen...=)

.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Men fy sjutton, vilklen taskig lunch till barnen! Vore jag du skulle jag ha klagat! det gjorde jag när de serverade mannagrynspudding när mina var små, och grahamsgröt, det är ju ingen lunch! Det är frukost.

2009-03-19 @ 12:09:03
Postat av: Åsa

Ulrika - Precis! Frukost är vad det är! Men som jag förstod det hade matrådet anammat gröt-idén..:(

2009-03-19 @ 12:39:48
Postat av: alias Kvasthilda

Jag har alltid varit emot gröt till skol-lunch. :( Det är som sagt frukost. Tänk att äta gröt hemma till frukost och sen på skolan till lunch...?

Postat av: Berit Svenningson

Hej !

Ja, lite förvånad blir man ju, men trösten är väl att den skall vara väldigt nyttigt !

Och jag håller med risgrynsgröt är något helt annat på nåt sätt...

Ha en skön helg

2009-03-20 @ 11:54:27
URL: http://www.svenningson.se
Postat av: Åsa

Kan meddela att dagens grötlunch avbeställdes. Dom tar en utflykt (om dom inte blåser bort!) och käkar korv och hamburgare i stället. Bra tycker jag!!

2009-03-20 @ 12:40:24
Postat av: Maggan

Det var tur att Axel är ledig annars hade jag fått skicka med matdosan. Han skulle inte ha smakat ens...Nån måtta får det väl ändå vara!

2009-03-20 @ 17:13:18
URL: http://mags.webblogg.se/
Postat av: Åsa

Maggan - Nä, Tuva sa att det var inte så många som uppskattat lunchen idag...:(

2009-03-20 @ 19:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback