Grymt goda köttbullar!

YES!
Det blev hur gott som helst! (Tycker jag i alla fall.... och resten av familjen oxå!)
Jag sa till maken när jag började med middagen att "Jag känner mig på kockhumör!"
"Ojdå" sa han, "det kan bli vad som helst då?!" 
"Jepp!!!"

Ok, kör så här:
(Kan tänkas bli ca 6 portioner...?)

Fram med en bunke.

Lägg i följande:

ca 800-900 g älgfärs
2 ägg.
2 pressade vitlöksklyftor.
En liten snutt finhackad purjo.
Lagomt mycket hackad, färsk basilika.
Salt och nymalen svartpeppar.
En skvätt grädde.

(Det blev liiiite lösa köttbullar, så en eller två mosade potatisar kanske hade gjort susen...)

Rör ihop så allt blandas och forma sen köttbullar i valfri storlek. Gör dom inte FÖR stora bara, det är bra om dom får plats i stekpannan =)
Fräs på dom i ganska hög värme.

Servera med en "neutral" gräddsås och kokta pärer. Naturligtvis en multi-maffig grönsallad och ett glas vin (om du är över 18 år... Eller ja, salladen får du äta även om du inte fyllt 18 ännu...)

Smaklig måltid!

.

Kommentarer
Postat av: Kursledningen

Till Diesel:

Blinka sött med ögonen så kanske lyx köttbullarna kommer med på kursen i morgon

2009-03-21 @ 19:15:54
Postat av: Åsa

Ha,ha!

Matte slajsar nog upp lite hot-dogs istället=)

2009-03-21 @ 21:50:00
Postat av: Jenny

Ja men det är lät ju gott!

Det måste jag bara prova.

Tack för tipset!

Postat av: Åsa

Jenny - Hoppas du tycker det blir lika gott som jag tyckte!

2009-03-22 @ 10:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback