Mammografi

Så var det dax att prova på denna tuttklämmande övning. Har fått mitt livs första kallelse.
Barnen frågade vad "mammografi" var för nåt och jag sa hur jag trodde undersökningen gick till. Dom höll på att garva ihjäl sig!
Sen kan man ju undra om det finns någon "pappografi" - och i så fall - hur går den till ?!?!?!?! =)

Egentligen borde mammografin erbjudas tidigare tycker jag. Eftersom man vet om folk i närheten som tyvärr drabbats av bröstcancer redan innan 40+.  Huvvaligen!

Så visst kan man väl slänga upp hängpattarna (borde väl vara en fördel med hängpattar i ett sånt här läge?) och få dom ihop pressade om en eventuell begynnande cancer kan upptäckas i tid...


.

Kommentarer
Postat av: Katarina.S

Det är nog ingen angenäm upplevelse, men väl värt det. Sen håller jag med dig om att man i dagens läge nog borde erbjudas undersökning tidigare, cancer i yngre år är tyvärr inte så ovanligt som man vill tro.

Jag håller tummarna för dig att dom sitter kvar där dom ska efteråt :-)

2009-03-05 @ 12:29:55
Postat av: karråååå roligare än Björn G

ååh :D följer inte din blogg men är det första ungen ?

Postat av: Alina

Här var det ett tag sen jag kikade in:) Kul att jag hitta dig:)

2009-03-05 @ 12:35:23
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Åsa

Katarina - jag kanske lämnar en rapport om tuttklämningen när den är gjord:)



Karrååååå - Que??



Alina - Hej igen!

2009-03-05 @ 12:44:59
Postat av: Susanne

2009-03-05 @ 16:51:28
URL: http://blackbeauties.webblogg.se/
Postat av: Susanne

Nytt försök. Kolla in min blogg - angående mammografi! ;-)



/ Susanne

2009-03-05 @ 16:52:29
URL: http://blackbeauties.webblogg.se/
Postat av: Susann igen

Äsch!

Hade så roliga mammografibilder men fick inte in dem i min blogg...

2009-03-05 @ 17:04:59
Postat av: Åsa

Susanne - Det var synd - hade gärna sett dom:)

2009-03-06 @ 12:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback