Raggar-Åsa!

Skulle ner och handla inför middagen. Kommer ut och ser att gamm-häcken (en Volvo 744 MED AMERIKAGRILL!!!) står ivägen för snygg-Saaben. Jaha, bara att ta Volvon då..:(
Avgassystemet hänger minst sagt löst (det nya är inte monterat ännu, men snart...) så det låter som om man åker med raka rör! (Jag förutsätter att alla mina bekanta vet vad det innebär att köra bil med raka rör! Annars är du för ung - eller så får du skämmas! :))

I vart fall mullrade jag igång åbäket och åkte och handlade. På väg hem vinkade jag till en vän och när jag parkerade hemma ringde telefonen. Det var den vän jag vinkat till som sa: "Du förstörde mina trumhinnor! Kan jag skicka räkningen till dig???" HA, HA!  Hon tyckte att jag sett frän ut i "raggar-bilen". (Va dårå...? Ser jag inte alltid frän ut..?? =) )
Och jag måste erkänna att jag blev lite lätt nostalgisk av (o-)ljudet. Helt plötsligt var man 19 år igen och "bromsade fast" vid Statoil (ni vet hur det går till att bromsa fast en bil va'?!).

Fast, nu är jag ju inte 19, utan nåt helt annat 2-siffrigt tal... Suck!

Å, nu är det go' -middag! Jag lovar att återkomma med vad, eftersom det är en Åsa special! (Fast smakar det inte gott så kanske jag glömmer bort att återkomma....:))

Kram så länge!

.

Kommentarer
Postat av: johanna

Ha ha, coolt! Jodå, även jag tillhör åldersgruppen där man vet vad "bromsa fast" och "raka rör" betyder...XD

Postat av: Åsa

Härligt bruden!!!

Vem vet, vi kanske får köpa oss en raggar-bil och glida lite i sommar?! =)

2009-03-22 @ 10:05:01
URL: http://ace67.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag vet oxå vad "bromsa fast" och "raka rör" betyder,,,, Hmmm, betyder det att jag oxå är "gammal".....

2009-03-22 @ 18:38:54
Postat av: Åsa

Helena - Öh... NÄÄÄÄ! Det betyder nog att du är väldigt allmänbildad....=)

2009-03-22 @ 19:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback