Slutkörd?

Diesel och jag har precis kommit hem från kursen. Han hann bara hoppa in i bilen så åkte ögonen igen. Antar att det tar hårt på krafterna med så många vovvar, nya saker att lära sig och all koncentration. Men jag måste säga att han är fantastiskt duktig. Jag kan ha honom lös bland dom andra på planen utan att det händer något. Och det som är så himla bra är ju att OM det skulle vara så att det blir gruff mellan några hundar så är det ju precis DÄR man då önskar att det inträffar. Ja, alltså jag önskar inte att det inträffar, men om... Ja, ni förstår!

I dag blev det lite inkallning, "mugg-träning" (inte att gå på muggen, hö, hö..... utan man lägger gorra på en mugg framför doggarna och det får inte ätas upp innan kommandot "varsegod" ges. Nu kunde ju Diesel detta sen förut (nä, inte är jag mallig inte...:)) så det gick superbra!

Vi fick oxå lite instruktioner för att träna slalom och hoppa hinder. Skoj, skoj!
Hinder får det nog bli mera framåt våren, men det där med slalom tror jag får bli "hemläxan" den här gången. Så var beredda igen - jag kommer kanske att bete mig lite konstigt även denna vecka....=)

Jag är riktigt stolt över Diesel (och mig själv oxå litegrann...) för det enda han egentligen kunde när han kom till oss var ju sitt. Min förhoppning är förstås att han ska bli både lydigare, en "cirkushund" full av konster och lära sig mera saker hela tiden. Känns ju bra nu när man får hjälp med "verktygen".

Idag har jag nog mest lärt mig att ta "baby-steps". Dvs att man belönar efter små framsteg hela tiden, men sakta höjer ribban.

Nä, nu kanske man ska ta och assistera kocken i köket. Tror det blir älgskavsgryta.
Jaha, jag frågade om det blev skav idag. Jodå, sa kocken, skoskav..... Uuuuh!


.

Kommentarer
Postat av: Suss

Ojoj både hänga med husse på jobbet och vara på kurs inte undra på att ögonlocken var tunga :-) alla intryck ska ju smältas..



RaggarÅsa kanske får komma fram till sommaren ingen om det blir cruising...

2009-03-23 @ 09:48:17
Postat av: Åsa

Suss - Nu är avgassystemet bytt så jag måste nog fixa mig en raggarbil i så fall...=)

2009-03-23 @ 12:24:52
Postat av: Malin W

Oj oj oj. Du kommer att få en riktig mönsterhund framöver. Kul ;o)

Jaha och ikväll har syrran och twinsen åkt med nattåget här från stan, lite ledsen i ögat blev jag.

Nu är det natti natti.

Kramisar

2009-03-23 @ 22:13:39
Postat av: Åsa

Malin - Så roligt att vi hann träffas så mycket när ni var hemma så länge.... NOT!

(Vad sitter det i??? Stora tummar???)

2009-03-24 @ 08:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback