Vovvar, vovvar, vovvar!

Ja, så har vi då "premiär-kursat" idag, jag och Diesel.
Det var många vovvar där och Diesel hade fullt upp att kaxa sig. Men det blev förstås lite mindre spännande ju längre tiden gick.
Vi varvade teori med övningar och jag tyckte det var kanonkul. Man försöker ju suga åt sig som en svamp för att kunna träna hemma sen.

Alla ska träna 3x3 minuter per dag (det är tydligen vad som behövs för resultat) och jag och Dajsel har fått i uppgift att försöka träna på att få upp farten lite vid inkallning. Och sen ska vi börja gå fint i koppel. Inte för att han är något stort problem nu, men det kan ju bli bättre.

Vissa övningar kräver att jag beter mig lite "annorlunda", så ser ni en liten jävel med en lite svart lurvig hund som fjompar sig för fullt så är det förmodligen vi! =)
Har oxå lärt mig att rangordna Diesels godis, dvs att man kan ha torrgodisar till vardags, men när det är träning i "skarpt läge" så kan man gärna uppdatera till korv, köttbullar eller varför inte blodpudding! Smaskens! :)

Lotten och Marie är instruktörer och det känns jättebra. Dom är duktiga och mycket trevliga!
Jag stannade kvar en stund efter kursen och då fick Diesel umgås med deras jyckar (3 labradorer och en mycket energisk, men snäll golden). Eller umgås och umgås.... Han satt mest och tittade och antagligen funderade han på om han skulle tordas röra på sig eller inte....
Nåja, han kanske törs lite mera nästa gång.

Det var fantastiskt väder och jag ångrar att jag inte hade lagt med kameran i bilen. Men, men...

I vart fall ser jag fram emot nästa kurstillfälle! Och vi måste försöka träna nu - varje dag! Vore ju skämmigt att komma dit och inga framsteg har gjorts...=)

Nu är det middag - magen kurrar!

Kram!

.

Kommentarer
Postat av: Maggan

Va spännande det låter! Du måste berätta ALLT, kanske ge mig/oss några tips? Det kanske finns en "Elvis" med på kursen:) Idag när vi promenerade så provade vi det tips Mike fått från sin kollega. Att använda godis som distraktor när det kommer en annan hund, det gick kanonbra. Så nu känns det bra igen. Kram!

Postat av: Åsa

Det hade varit superduper med Elvis på kursen. Jag tror att det hade varit en jättebra "inkörsport" att kunna umgås med Diesel oxå:)

Pratade lite om Diesel/Elvis och fick lite tips. Vi får surra om det sen!

2009-03-15 @ 21:58:14
Postat av: Katarina.S

Verkar som att du haft en bra dag.

Hoppas att det kommer att gå bta för er!

Kram Katarina

2009-03-16 @ 01:39:54
Postat av: Maggan

Va bra att du frågade! Ska bli intessant att höra vad dom hade att säga. Hörs snart!

2009-03-16 @ 09:36:41
URL: http://mags.webblogg.se/
Postat av: beritdolores

God förmiddag !

Fasen va duktiga ni är hundägare, ni går på kurs och så med dom...Härligt.

Vete fasen om jag skulle ha orken till det om jag hade haft en hund...Antagligen så blev det nog en liten "knubbis", som fick sig en rejäl promenad en gång om dan och sen så mysa i soffan, och äta korv hi, hi..

Men man vet aldrig, det kanske blir annat om man har en hund. En pudel skulle vara söt att ha isåfall..

Hej då....

2009-03-16 @ 10:11:13
URL: http://www.svenningson.se
Postat av: Åsa

Maggan - Det lutar väl åt middag snart igen tycker jag..



Beritdolores - Diesel myser oxå i soffan (och äter korv ibland...), men vi "sliter" på kurser oxå:)

2009-03-16 @ 15:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback