Paltkoma...

Idag var jag och Brell till Granngården och tittade på kaniner. Så söta små varelser. Man fick även provsmaka kaningryta (!) där. Jag har aldrig haft någon längtan att proväta kanin, men jag tog mod till mig och provade (samtidigt som man såg dom små sötnosarna i sina burar...). Konsistensen var som kyckling, men det var väl ingen dunder hit direkt. Alltså har jag smakat färdigt på kanin känns det som.  Det känns märkligt att äta husdjur....
En av "kanin-damerna" gick glatt omkring gnagande på ett stekt kaninlår. Ordet "makabert" dök upp i min skalle....

Väl hemma igen blev det en tupplur i soffan (skönt!) medans Brell kollade på "Råttatouill" (stavfel?....orkar inte kolla hur det stavas...).

Tuvis har tillbringat hela dagen med kompisar och lyckades tjuväta på Kaffestugan (hon blev bjuden...) fast vi pratat om att vi skulle gå ner och äta allihopa sen.
Nåväl.... Kim och jag käkade en "Black & White" (huuur mumsigt var inte det???) och Nellie åt en Vesuvio. Ett par pilsner slank oxå ner. Helt ok=)

Vare sig jag orkade eller inte så blev det en liten tur med doggen när vi kom hem. Pust!!
Nu känns det som om soffan lockar igen....

.


Kommentarer
Postat av: Katarina.S

Om amn inte provar så vet man inte. Låter inget vidare värst men man vet ju aldrig.

Så skönt med en liten lur...kan göra underverk :-)

2009-05-09 @ 23:20:51
Postat av: Ulrika

Jag har aldrig provat kanin. Det är något med att ära söta djur. Han som hamna på Black and White tallriken var säkert inte då söt...:-)



Hoppas allt är väl, så syns vi nåt på byn. Nån lunch kanske.



Postat av: Åsa

Katarina - Det var inte heller "vidare värst"...



Ulrika - Usch, nu fick jag lite dåligt samvete för "B&W-djuret"......=)

2009-05-11 @ 08:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback