Mörkt ute, mörkt inne...

Igår, mitt i Bolibompa, blev det kolsvart! Strömavbrott!
Kimpa var inte hemma, men barnen hade full koll på vart pannlampan fanns=)

Vi tände kandilabern, gick runt i huset för att leta lite saker, och sjöng Sankta Lucia för fulla muggar!

Sen satte vi oss vid köksbordet och i skenet av levande ljus spelade vi "Finns i sjön" och "Bokstavs-memory" (gissa vem som förlorade memory? Helt rätt - den med helt kasst minne = Jag!)

Till slut tågade luciatåget in i badrummet och borstade tänder och sånt. Sen la vi oss i dubbelsängen allihopa. Jag tänkte läsa (med både glasögonen och pannlampan på skallen!!!) tills barnen somnat. Men jag hann bara läsa några rader så kom strömmen tillbaka. Och vips, så var allt som vanligt igen.....

Sicken tur att strömmen kom tillbaka till "Grey's"......=)

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback