Klubbtävling i dressyr !

Idag var det en lite speciell dag i stallet. Klubbtävling i dressyr. Jag har ju min medryttare LiW som fixade fläta i man och svans. Tyvärr trasslade manflätan in sig i tyglarna så det fick bli "utsläppt hår" till slut:)
Vi skulle ju båda tävla Basilisco och LiW var först ut. Här är hon, precis i starten:



Och jag hade anlitat Tuvalisa att fota MIG!!!! för det vore ju kul med ett par schyssta bilder, till häst och med tävlingskläderna på. Och ja, hon fotade - litegrann... Och sin mamma fotade hon ENDAST bakifrån...?!
Nåja, man får vara nöjd med det lilla ibland...



Ok, det blev ett par foton när jag red oxå, men tyvärr blir dom ju väldans mörka...



Basse går lite bakom hand här, men är ju rätt vacker ändå... Tycker jag i alla fall=)
Undrar du vad det betyder när hästen går bakom handen? Ok, fortsätt undra för jag orkar inte förklara. Det är ungefär som när jag sa till Kim att vi hade jättetur med vädret idag. "Vaddå? Rider ni inte inomhus?"
"Jo, men vi rider fram utomhus."
"Rider fram? Rider bak?".... (Suck....)

Ett jättegrattis till Ulrika som knep 1:a platsen på Surprice. En superfin ritt som resulterade i en blå-gul rosett!!!
(Jodå, visst är jag lite avis, men såååå kul för Ulrika! )

Ulrika - fira med en blå-gul skål ikväll!!!!



Och här är världens-vackraste-Basse & Linda. (Jo, hon är fin hon oxå! :) )
Basses första rosett, i min ägo. Grattis Linda! Skitbra jobbat!!!!



Här är ett av dagens finaste ekipage, tycker jag. Frida och Fredriksbergs Sonat. Tog 1:a placeringen för ponny. Kanonbra gjort! Grattis Frida!



Ok.... ska vi återkomma till min ritt då..... Basse "Sprakfåle" fick lite frispel och brallade ordentligt bitivs. Men som om det inte vore nog så var han tvungen att skita mitt i dressyrprogrammet. Och den ädle fålen har inte fattat att man som häst kan röra sig OCH bajsa samtidigt.... Så här vill jag inte att det ska stå i något protokoll igen.... Men just nu får man väl lägga det till kartongen med livserfarenheter.....;)




Nästa gång...... Då jäklar....... Hoppas jag.......

Kram på er!


.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback