Torsdag - påsklovsveckan!

Å attans så skönt det är att ha påsklov! Snart tror jag att jag ska vinna en massa miljoner och istället för att jobba ägna en massa tid i stallet;)

Den här veckan har jag och tjejerna gjort MÅNGA, MÅNGA timmar i stallet.... Idag åkte jag och Brell dit på förmiddagen. Mockade och grejade. Å Brell red Pompe i ridhuset en lång stund. Skritt och trav, alldeles själv!
Vid tre-tiden skyndade vi oss hem för att stoppa lite mat i magen. Sen åkte vi tillbaka:)
Tuvis har varit hos en kompis, men hennes ridkläder tog vi med oss och mötte upp henne i stallet. Jag hade köpt ett par ridstrumpor till henne på Granngården - och hon tyckte jättemycket om dom!

Basse fick lite mer i krubban idag. Jag slog till och köpte Granngårdens müsli - till hästen alltså (ingen frukostflinga till mig direkt...) Och han blev glad - oxå!



I morgon ska vi åka till stallet (nähä?????) och kratta ridhuset. Det är ju dressyrtävling på lördag (sa jag söndag förut??) och då ska det vara snyggt. Och ja, jag ska vara med. Har valt ett enklare dressyrprogram. Och min medryttare LiW ska oxå tävla på Basse. Tänk om hon får högre poäng än mig???? VA'?!
Närå, det skulle vara jättekul om det går bra - för oss båda helst....=)

Nä, nu kanske man ska ta och försöka vara lite social en stund. Och fika!!! YES!!!

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback