En god och kall....

En öl ska vara god och kall. En jul ska vara god, men inte så kall.... Idag visade termometern -32 grader vid stallet. Brrr! Det känns som att enough is enough nu:(
Det är risk att vattnet fryser i stallet så idag åkte några hästar in redan mitt på dagen. Dom måste hjälpa till att hålla värmen i stallet. Men jag tror att hästarna bara tyckte det var skönt att slippa gå ute i eländes-kylan. Skönare att stå inne och mumsa hö!

I morgon lär det väl inte bli några större temperaturskillnader heller... Suck! Att ge sig ut och rida kan man inte ens tänka på. Typiskt nu när man är lite ledig.

Nåväl. Idag har vi i alla fall ätit en god julmiddag med köttbullar, revbensspjäll, gubbröra, coleslaw, rödbetssallad och sylta. Endast rödbetssalladen som inte är hemgjord. Lite stolt är jag allt! Tänk att jag tog mig tiden att fixa lite mat. Visst, jag hade säkert behövts på jobbet, men ibland får man prioritera:)

Tomten kom i morse oxå. Balkongvägen. Diesel tyckte Tomten var lite skum så han skällde helt enkelt ut honom... Men han hade bra paket med sig=)  Alltså har vi suttit och spelat Mario Kart idag. Och innan middagen spelade vi TP. Det är kul med familjespel - och att man tar sig tiden att sätta sig och spela naturligtvis!

Själv fick jag ett par mojsiga strumpor och nya ridhandskar. Välbehövligt! Stallhandskar är verkligen en förbrukningsvara.

Nä, nu ska jag kolla läget på resten av familjen. Barnen fick ett infall och skulle basta. Och gubben tror jag hamnade framför tv:n. Ska gå och se om jag kan vara lite social en stund=)

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!!!! Kram!

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback