Saturday night...fever?

Några timmar i stallet, inklusive ett träningspass. Vi tränade lite dressyrprogramsridning (finns det ordet???). Jobbigt! Tyckte både jag och Bassilusken.
Sen hem, bada och laga middag. Vi har gäster (åsså sitter jag här och bloggar???!!). Kimpas ena brorsa är här med sina barn. Det är mycket trevligt med sällskap! Och till middag fixade jag torr, salamifylld kyckling, som var ganska salt. Men vi blev mätta (och sååå illa var det faktiskt inte....).

Barnen lekar kurragömma. Nu finns dock risken att om vissa av dom gömmer sig så kanske dom somnar någonstans..... Men det må vara hänt! En sån här kväll kan man töja på nattningstiden utan problem.
Och ingen ska ju upp tidigt i morgon heller. Det är så fantastiskt underbart att få sova huuuuur länge man vill!

Melodifestivalen har vi förstås tittat på. Hyfsade bidrag. Klart bättre än förra gången! Och jag gratulerar Niclas Arn, som skrivit musiken till "Kom", som gick vidare till Globen. Niclas har man ju liksom partat med faktiskt!!! (Är jag lite känd nu???)

Hmmmm, nu är det backhoppning på tv och jag hörde just kommentaren "-Ja, Björndalen lär ju vara med. Han är ju med på allt!".  Ok, nu är det bäst att jag gömmer ölen tror jag....

.



Kommentarer
Postat av: Mia Frånberg-Elf

Kom nu ihåg en grej som hände för en massa år sedan. Kimpas ena brorsa blev kvar hemma en gång när familjen åkte iväg för att bada. Vid framkomsten till utflyktsmålet så undrade min mor vart lille B var någonstans. Fadern sade: Nu har det hänt det som jag länge varit rädd för. Vi har så många barn att risken finns att man någon gång skulle glömma bort någon av dem. Det visade sig att den lille gossen låg hemma på en säng. Han hade somnat och av den anledningen så missade han avresan. Det hade inte gått någon nöd på honom då han inte hade märkt något av det hela. ; )

2010-02-20 @ 23:01:37
Postat av: Åsa

Ha, ha!!! Det där har jag nog hört någon gång:)

Tur man inte har fler än två barn att hålla reda på!

2010-02-22 @ 20:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback