Gäsp.....

Uh, det känns att man ställde väckarklockan på 6 i morse. Ögonlocken är tyngre än vanligt. Å andra sidan är det väl bara att börja vänja sig - för på tisdag är mitt jullov slut=(

I morse gick jag in till Tuvis (kl 6:05!) och frågade lite försiktigt om hon ville följa med. PING!!!! "Jaaaaa!!!" sa en i princip klarvaken tjej=)
Så hon hjälpte till med utsläppet i morse och det gick som en dans!

Sen hem och käka frulle och 5 minuter i viloläge.... Sen åkte vi iväg igen. Tidsoptimist som man är så blev det ändå snävt med tid. Detta eftersom min ridlärare skulle rida Basse en sväng idag före lektionerna.
Hon hann tyvärr inte så himla mycket, men litegrann i alla fall. Det såg superbra ut, och jag blev jätteglad eftersom hon tyckte att det var en jättehärlig häst och sa att jag gjort ett mycket bra köp!

Det blev en dressyrlektion för mig med Basse. Och är man liksom ändå är uppvärmd så hoppade (!) jag på hopp-specialen oxå. Jag menar, varför spara på krafterna?! Fast på hoppen hade jag Sune. Det är så jäkla roligt att hoppa och man funderar lite på varför man köpte sig en dressyrhäst....:)

Så jag och Tuvis gjorde drygt 6 timmar i stallet idag. En härlig dag alltså...!!!!

.

Kommentarer
Postat av: Malin W

Härligt att "se" att du är nöjd med Basse-köpet och att du verkar trivas med ditt nygamla stalliv.

Kramisar

2010-01-10 @ 19:24:04
Postat av: Malin W

Aha, ser att du ändrat från tramsare till nörd, hihihihi

2010-01-11 @ 08:31:03
Postat av: Åsa

Jodu Malin, frågan är om det är att avancera från "tramsare" till "nörd", eller om det är tvärtom...?!

2010-01-11 @ 13:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback