Hopp-la!

Gissa vad jag har gjort idag????? (Ok, dax för intresseklubben att ta fram anteckningsblocket igen...=) )
Jo, jag har ridit en hoppträning med Basse!

Jag menar, värsta dressyrhästen (!) och han skötte sig superbra. Han verkar tycka det var hur kul som helst. Det blev dock hyfsat vinglig anridning bitvis. Tror att det beror på att hästen är så känslig för vikthjälper och tygeltag. Så om jag råker sitta minsta lilla fel så svänger vi.... I vart fall så är jag helnöjd!!!!

Tyvärr har han lyckats trampa sig ovanför ballarna. Ok, för den icke hästkunnige så vill jag förtydliga att det INTE är dom ballar som kanske dyker upp i tanken. För såååå vig är inte kusen....
Nä, det är ovanför hovarna - på baksidan - liksom. Hmmm, det får räcka i dagens lektion om hästens anatomi=)

Tuvis har inte kommit i säng ännu (kl 21:54) eftersom vi kom hem från stallet strax efter 21. Sen måste det ju duschas och fikas och lite allt möjligt. Men hon brukar inte vara omöjlig att väcka. Och i morgon försöker vi med en tidigare kväll. Fast till stallet måste vi ju åka förstås....=)

Jaha?! Nu blev det visst min tur att hoppa i plurret. Ska lägga mig i ett skumbad med nya Hööks-katalogen i högsta hugg. Den är väl snart sönderläst oxå. Gubben min skrattar åt hur ofta jag kan bläddra i den katalogen. "Men det är ju en NY!!!" säger jag.
"Javisst... Det är ju bara en ny bild på framsidan". Och nästan rätt har han ju. Fast det gör inget - det är kul att läsa den i alla fall....

Ses!

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback