5,5 timmar....

....blev det i stallet idag. Och jag har inte ens ridit!!! Vafalls?!

Nä, det bidde smörjning av hästarnas utrustning. Tog låååång tid. Men det var rätt mysigt oxå. Vi satt i solen och hade Sissi som sällskap. Och man blir ju toknöjd över att grejerna är rena och mjuka.
Jag hade god hjälp av tjejerna oxå. Bitvis...:)
Tuva kunde förstås inte motstå att rida lite på Pompe, fast han redan hade varit ute på sväng. Fast det blev bara lite yra små steg vid stallet. Pompe undrade nog vad som var meningen med det egentligen...

När vi började och packa ihop för att fara hem så konstaterade vi att det behövdes städas ur vattentunnor och fyllas på. Ja men, fel att vi hade kommit på det lite tidigare då??? Nu fick vi snällt stå och glo när vattentunnorna fylldes. Och det går INTE snabbt kan jag meddela....

Nåja, till slut kom vi ialla fall hem. Så nu har jag skickat ner två skitungar på Time för att köpa lördags-chips (det gjorde dom så gärna så....) och själv har jag hamnat vid spisen. Det blir "improvisations-biffar" med älg- och fläskfärs, massa kryddor, vitlök, grädde och senap. Hoppas det går att äta sen bara...
Kokpärer och nån slags sås måste väl oxå fixas förstås. Åsså blir det avocadosalladen!!!

I mörrn är det hoppträning för Ulla. Jippie! Jag längtar...!

.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Låter som en helt perfekt stallsyssla. Jag längtar till imorgon jag med. Vi ses!

2010-06-05 @ 18:26:54
Postat av: Åsa

Japp! Ses i mörrn!

2010-06-05 @ 19:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback