Ärlighet varar längst

I går när vi käkade lunch i stan (eller, lunch å lunch....Mc Donken:(.....) så var det någon som glömt en påse vid vårt bord. Det var grejer från Body Shopen och en hel del inslagna paket och lite sånt.
Med tanke på min egen tripp när jag glömde min lilla påse (och det här var bra mycket mera!!) så stegade vi iväg till Body Shopen och lämnade in påsen. I ärlighetens namn - amen!

I morse ringde jag in och kollade om någon hämtat den, men nej. Jag frågade om det fanns möjlighet att få innehållet om ingen någonsin hämtade den. Det skulle de kolla och återkomma till mig.
Alldeles nyss ringde det. Det var en Birgitta som var så himla glad över att ha fått tillbaka sin påse. Hon hade ringt till massor av ställen, bl a polisen, för att höra om de fått in påsen. Men till slut hade hon gett upp.
Så hon gick idag in på Body Shop för att köpa en kräm igen. Då nämnde hon i förbifarten att hon tappat påsen igår och vips - så tog dom fram den.
Birgitta var så oerhört tacksam. Det var bl a två specialbeställda böcker i påsen (i paket) som inte var helt lätta att få tag på, osv.

Det gjorde mig gott i själen att ha gjort en medmänniska så himla glad.

Nu ska jag glädja två små människor till - vi ska ner på kiosken och köpa mjukglass!!!


.

Kommentarer
Postat av: Malin W

Du är en god mäniska, kram.

2010-06-25 @ 09:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback