Fordon!

Idag har det blivit en "åka-fordons-dag".
Jag och barnen åkte buss in till stan. Hoppade av lite för sent, men fick oss en skön prommis till hyrbilsfirman. Där hittade vi en lite Peugeot (307??) som vi plockade med oss hem.
Gjorde en repa på Coop Forum oxå, men med två barn som inte kunde hålla sams, och som tyckte att besöka Coop Forum var det tristaste man kunde göra, så skyndade jag mig ordentligt!

Väl hemma kastade jag och Tuvis i oss grillad kyckling (enbart.... fantastifullt va'?!) och drog sen iväg till stallet. Där hängde vi på Vivi och Emma för att skjutsa några hästar till ridlärar-Ulla. Då fick man åka hästlastbil. Fränt! Fast jag nådde inte ner med benen.... så det blev till att sparka av sig skorna och lägga upp fötterna. Helt ok!

Hos Ulla surrade vi och fikade. Sen hem igen.
Och var det någon som mellan Kälarne och Hammar'n mötte en svart fläskig merca, med en förare som knappt syntes - sjungandes till Lady Gaga - så var det jag! Fläskmercan skulle hem, och Vivi kan mycket men inte att köra två fordon samtidigt. Så då fick jag äran.... Jag skulle faktiskt kunna lära mig att tycka om att köra fläsk-merca......

Nä, nu är jag jättetrött och mera fikasugen. En kopp te och kex låter som en utmärkt idé - innan jag stupar i säng....

.

Kommentarer
Postat av: Malin W

På Ica-Maxi har dom lekhörna för barnen, liknande som hos Ikea. Lämna in barnen en timme medans du kutar runt med varuvagnen. Wille loves it. Kram

2010-06-12 @ 09:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback