Leende guldbruna ögon...

...tror jag att jag har idag. Det har hittills varit en fantastiskt härlig dag.
Upp i morse kl 6 (nja, det var kanske inte helt fantastiskt när jag tänker efter....) och åkte och släppte ut hästarna. Lite mockning och sånt.

Ulf Hedenström, från Wången, har haft kurs igår och idag. Så sen var det dags att fixa hästen inför dagens praktiska övningar. Vi hade intervallträning i 500-meters tempo. Alltså, 500 meter per minut. Det är rätt fort om jag säger så.... Förmodligen det snabbaste jag galopperat (under kontrollerade former).

Efter intervallen togs blodprov och puls. Naturligtvis har jag nu införskaffat ett stetoskop så att jag oxå kan pulsa när som helst!

Kursen med Ulf har varit riktigt, riktigt bra. Och Ulf själv var superbra att lyssna på och lära av.

Nu är jag peppad att köra träning för att höja hästens kondition (som för övrigt var helt ok redan nu...).
Och har jag tur så blir min kondis oxå lite bättre - på köpet liksom....=)

.

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad kul att Ulf har varit här nere - himla duktig och trevlig är han :-)



Å vilken vacker häst du har!! Även om den meningen skulle ha stått under bilden från i dag :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback