Klubbmästare i dressyr 2010


Japp! Hon heter Åsa Roos! Yes! Knep titeln idag som Klubbmästare 2010 stor häst.

I går genrepade jag och Tuvis och man kan ju säga att det gick helt åt h-vete. Basse var helt galen och brallade hej-vilt. Efter galopp fick jag nästan rida honom rakt in i väggen för att han skulle fatta att han skulle sakta ner.
Och i dag, på uppvärmingen, så var han som en bomb! Ett tag trodde jag att han hette "TNT" !!!!! Helt galen!
Men efter lite galopparbete så lugnade han ner sig och blev riktigt trevlig.

Så blev det dax för LC:1. Alla ponnysarna först. Tuvis var inte med för hon satsade på LB:1 istället. (Både hon och jag tyckte att LB:1-programmet kändes enklare att lära sig)

Min ritt blev helt ok. En rejäl miss vid galoppfattningen dock, men vi red tillräckligt bra för att knipa 2:a platsen! Och hon som vann tävlade inte för klubben - alltså bidde jag KLUBBMÄSTARE !!!
Hoppas att jag får foto snart så ska ni få se på nåt snyggt!!! =)

Nä, nu ska vi iväg en sväng.... Puss!

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback