Shopping!

Less på att se de röda skorna nu...? Ok, här kommer något annat ni förmodligen får kika på ett tag...:)

I dag har jag och Ulrika åkt till Sundsvall och tokshoppat! Och det var riktigt kul.
Började med att lotsas av polisen till en genväg till Hööks i Birsta. Alltså, polisen vinkade in oss för koll av körkort och blås. Naturligtvis gick det hur bra som helst. Men sen åkte vi liksom vidare på den sidoväg vi blev invinkade till och VIPS - så ledde den till Hööks hur smidigt som helst:) Tack för det polisen!

För övrigt har jag nog aldrig sett så många poliser på en och samma dag som idag. Känns som att det var värsta razzian på g. Tror att det var alkokoll (vilket kul ord det blev!) och även koll av en hel del tung trafik.

I vart fall drog vi sen vidare till nästa hästsportsbutik, Equeen. Där började med att visa Tuvis ridstövlar som gått sönder i nästan alla detaljer (knappar). VIPS - så fick jag ett par helt nya stövlar!!! Där satt det inte fast alls, och jag behövde inte ens börja klaga...
Självklart var vi tvugna att gå runt i butiken och det resulterade i ytterligare påsar.... Hade köpt ett ulltäcke på Hööks, men här fanns ett ulltäcke för halva priset. Inte snyggt, men säkert funktionsdugligt!
Ulrika hittade en Jaguar dressyrsadel som hon dreglade lite över:)

Åsså vidare in till stan. Försökte mig på att backa in i en tom p-ficka. Två gånger dessutom. Alltså två olika p-fickor. Misslyckades och gav upp. Undrar varför jag försökte igen efter mitt första misslyckade försök? Trodde jag att jag bemannats av högre krafter och därmed blivit kung på att fickparkera kanske? Nä....

God kinamats-lunch och sen sista shoppingstället. Present till Tuvis=) som snart fyller 10 år. (Que? Vart tog tiden vägen???)

Hemfärd, och nu softar jag lite innan det är dax att dra till stallet. Ikväll ska jag förmodligen inviga mina nya ridbrallor och min helschyssta nya ridhjälm. Två av sakerna jag handlade som INTE fanns med på listan.... Hrmf....

Nåväl - ses igen så småningom! 

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback