Coop Konsum !

Jag och barnen var in på Konsum och handlade lite mat (nähä???) idag. Hade inte en susning om vad vi skulle äta. När man går på mataffären så bör man ha en sån där bra lapp där det står allt man ska handla (även om det alltid blir mera!).
I vart fall hittade vi färsk pasta med spenatfyllning, grillad kyckling åsså gjorde vi en tomat-mozarella-basilika sallad till. Gott men torrt!

Konsum-chefen ryckte ut i kassan. Passade på att nyttja återbäringsrabatten. Hela 230 spänn!!! En proppfull påse med mat för under 200 spänn blev det. Och då innehöll den både snusdosor, middagen som nämnts ovan, bröd och lite smått och gott. Den där återbäringen är helt sjukt bra. Lite skillnad mot dom där 25- och 50-kronorscheckarna man får från ICA någon gång emellanåt. Och det krävs att man handlar som f-n för att det ska bli ens 25 kronor. Nä, vill man spara på hushållskassan ska man handla på Konsum!

Och när vi stod där och packade våra varor så säger Konsum-bossen "Själv har jag en ICA-påse!". Och mycket riktigt... det hade han=) Han skulle tydligen iväg på ICA och köpa snus. Ha,ha,ha! Undrar om han inte får bossa över snusinköpet i sin egen butik?

Nåja, det är betydligt trevligare att handla på Konsum numera än det var förr. Så jag slår ett slag för att greppa kundvagnen på Konsum och traska runt. Snart, snart lär man sig nog hitta var saker och ting är....:)

Apropå mat... Nu måste jag nog göra mig lite kvällsfika. Magrutorna behöver ju lite näring har jag hört....

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback