Lördag i Åre

Idag föll vi (jag och Kim) för grupptrycket. Eller vad man ska kalla det.... Alltså blev det plask i dammen på Holiday Club. Jo, det är ok i ca 10 minuter, sen är jag nöjd. Nåja, jag stod ut ett bra tag faktiskt. Sen tänkte jag sätta mig i en jacuzzi och bara må tills barnen var nöjda oxå.
Men precis nästan framme vid en jacuzzi så är det en liten jädra unge som kravlar på kanten och tittar på sig själv lite konstigt. Det var med all sannolikhet en kiss i jacuzzin!!! Ok, tur att det finns en till!

Där satt en dam som trodde att hon var på "gör-det-själv-spa". I de varma ångorna av jacuzzin gnuggade hon sitt fejs så att alla gamla döda hudceller och sånt förmodligen rasade ner i vattnet. Hon passade även på att peta naglarna där hon satt, och visst blev det en liten sväng i näsan oxå....
Alltså - ingen jacuzzi för mig!!! Känns egentligen inte aktuellt att bada i såna där vatten ever again.... Man kan ju bara gissa vad som hamnar i dessa bassänger.... URK!!!

I vart fall gick jag och duschade. Och gick på Kicks istället! Mycket bättre!!!
En liten fin påse med "gott och blandat" blev det. Mest nöjd idag är jag över Pumas lukta gott.

   
Har ju haft det förut och det doftar jättegott!
(Kanske man borde öppna förpackingarna på studs? För vi har hunnit med att vara till fårhuset en sväng igen. Och efter det luktar man INTE gott!!!)

När alla lyckats komma upp ur plurret var det dags att käka. Vi gick till Bubblan och där blev det pizza för tjejerna och en god kycklingsallad för mig och Kimpa. När vi beställde dricka så tog jag och tjejerna "Apelsinjuice". Det lät ju gott och för 25 kr/st så trodde jag att det kanske var färskpressad juice. Icke! Det var vanlig flaska. Och hon öppnade utan att skaka så jag var tvungen att påpeka att det vore en god idé. (Det där grumset som samlas längst ner ser ju inte helfräscht ut...)

Efter maten gick vi ut på torget en sväng. Där hade Patric's Combo (eller om det var någon annan konstellation, men Patric var i alla fall med!) precis riggat upp alla grejer och börjat spela.
Lite kliade det allt i festar-tarmen när man såg uteserveringen med Carlsberg, alla vakter och man kunde föreställa sig hur häftigt det skulle bli.
Men nu är man ju ingen festprisse längre - så vi åkte och handlade på ICA och åkte hem (vad ytterst sorgligt det där lät)..... Missade Bolla med en kvart oxå. Men tack och lov har Anders kommit hit och han hade med sig en dunk vin!!!

Så nu ska jag nog ta och dra på mig förklädet, fylla ett glas rött och börja fixa käk! Flygande Jacob står på menyn=)

.

Kommentarer
Postat av: Malin Wikander

Verkar ju ha det alldeles för bra däri stugan. Bada, lukta gott, bira, go´mat och ledig från mockningen. Nice.

2011-05-02 @ 17:15:09
Postat av: Åsa

Jodå, allt skitbra. Men mockningen saknade jag förstås=)

2011-05-02 @ 22:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback