Borde vara spöstraff på mat-tjuvar!

Den som inte kan låta bli att sno andras mat (nu snackar vi den kost vi behöver ha i stallet eftersom många middagar intas där av någon underlig anledning....) borde straffas!

Om jag fick tag på den som snott mat av mig så känns det som att följande skulle kunna hända....

Först tar jag min silvertejp och snor några varv runt huvudet. Ordentligt så att allt hår lossnar när man drar bort silvertejpen sen.
Men öronen får vara otejpade för där hämtar jag stallets håltång, ställer in på största hålet, och sen gör jag några snygga hål i örsnibbarna på tjuven. Hålen måste bli tillräckligt stora för där hänger jag sen ett par rejäla stigbyglar som får dingla fint.

Sen ska jag spruta lila sårspray (sitter som berget!) í ansikte och på händer. Som avslutning kör jag upp en hovkrats i arslet på den hungriga tjuven (eller som kanske inte är så hungrig eftersom den ätit upp min mat...)

Med andra ord: Tjuvar som tar min mat undanbedes - vänlig men bestämt...!

P.S Tack för att jag blev utan middag idag....


.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Klockrent! Eee fast var kom spö´t in? Du glömde väl inte bort att ge några snabba rapp på baken medans hovkratsen satt där?

2011-02-10 @ 07:10:24
Postat av: Åsa

Jomenvisst!

Naturligtvis ska spöet användas. Tänkte piska ordentligt under fotsulorna....

2011-02-10 @ 08:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback