Vilken underlig överskrift jag hade på mitt förra inlägg....

För idag känns det inte alls som att det är såååå kul att hoppa.... Eller, egentligen är det ju det, men med undantag för den där kvälls-sessionen med Ulla-hoppning så har det inte gått nåt bra alls de senaste gångerna. Det är verkligen inte hästen det är fel på, utan puckot som sitter i sadeln:(

Hur svårt kan det vara att lyckas komma ihåg några saker att fokusera på? Nä, vaddå svänga snabbt till höger direkt efter hindret?? Det funkar om man hoppar de två aktuella hindren ENBART!!! Men när det gäller att tänka en hel bana.... då brinner det i huvudet på tant Åsa....

Idag hade vi en hoppträning för Ulla. Det var en bana som inklusive omhoppning var 12 språng. Borde inte vara helt omöjligt att lyckas...Men nä! Inte jag inte!

Prisa Gud så var inte Basses förra matte och kollade idag (vilket hon eventuellt skulle göra). Det var väl för väl. Antagligen hade hon med en djup suck fixat en transport och tagit med honom tillbaka. För att lämna honom kvar hos en sån usel ryttare....nä....

Ingen bra hästdag idag.... Men jag har fortfarande världens bästa häst!!!!

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback