Funderingar....

Hur mycket energi har man egentligen? Jag menar inte rent fysiskt utan psykiskt. Man lägger ju helst energin på sånt som är trevlig, intressant och givande. Men det kan man ju inte alltid göra förstås. Fast var går gränsen för när man ska sluta lägga energi på sånt som hela tiden tar mer än det ger?

Och känner man när man är en energi-tjuv? Alltså, när man ständigt kräver mer energi från människor än man kan ge? Comprende? Jag hoppas för guds skull att jag inte är en energitjuv för det är inget jag vill vara. Däremot känns det ibland som att vissa personer kan klanka på allt och alla - utan att må dåligt av det. Det är konstigt tycker jag!

Man kan förstås ha åsikter om saker och ting men jag tycker att en viktig del är hur man framför det. Man kan ju på ett vänligt, trevligt sätt säga sin mening med en förhoppning om att kunna hjälpa. Eller så kan man vräka ur sig och dumförklara - det kallas väl mera för att stjälpa!
Kanske är det skönt att vara en sån människa? Aldrig göra galet själv, bara kunna allt och veta allt?! Nä, det skulle nog vara ganska jobbigt faktiskt....

Nåväl, än så länge finns det lite energi kvar. Hoppas att det löser sig, för annars blir det nog till att försöka lägga mina krafter på annat.

Nu blir det alldeles strax Bygglov eller Sofias änglar. Det är inte särskilt energikrävande i alla fall =)


.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback