Ungdom nu?

Hamnade av en slump på en blogg tillhörande någon yngre förmåga. Läste lite. Inte mycket men tillräckligt för att förbryllas över budskapet.
Jag tolkade det som att personen inte mår bra alls i själen. Nästan så att man kunde utläsa att hon inte ville leva längre.

Naturligtvis är det förskräckligt om det är så, men samtidigt undrar jag varför man inlägg efter inlägg, på ett poetiskt sätt vill att alla ska veta om hur dåligt man mår. Är det ett rop på hjälp? Men vem tror man då ska göra något? Jag menar, bloggläsare är oftast smygläsare (som jag var den här gången!) Och ens vänner borde väl känna till hur man mår ändå - tror jag i alla fall?! Eller....?

Och när jag var ung förekom det väl inte att ungdomar, framför allt tjejer, skar sig i armarna? Vad är det för fenomen som uppstått?

Jag är förbryllad...... Ungdomar, förklara för mig!

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback